کد خبر: ۲۶۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 01
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور مطرح کرد؛
حاجی بیگی گفت: از اول اردیبهشت امسال ۱۰ هزار نفر از بهبود یافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند.

شفاآنلاین>سلامت>بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ،  با اشاره به آمار ۶ ماهه اول سال جاری اهدای خون در کشور اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۴۰ هزار و ۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

به گزارش شفاآنلاین:بیگی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد خون توسط اهداکنندگان برای نخستین بار اهدا شده است  که ۵ درصد از خون‌های اهدایی توسط بانوان بوده  است و این میزان از خون اهدایی از طرف بانوان به نسبت سال گذشته با یک درصد افزایش رو به رو بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۵۶ درصد از خون های اهدایی توسط اهدا کنندگان مستمر بوده است که در این بین استان های سمنان، بوشهر و همدان بیشترین میزان اهدا کنندگان مستمر در کشور را داشته اند.



حاجی بیگی بیان کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۹ استان های خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی بیشترین میزان رشد اهدای خون را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

او تاکید کرد: در ۶ ماه اول امسال ۳۴۱ هزار و۱۹۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان تهران در بین مراکز درمانی و بیمارستان ها توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در ۶ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۶۲۶ هزار  واحد خون و  فرآورده های خونی مانند گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت در بین مراکز درمانی سراسر کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی گفت: مردم استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را داشته اند و ۳۰ درصد از مجموع خون های اهدایی کشور مربوط به همین سه استان است.

او افزود: از اول اردیبهشت ماه امسال ۱۰ هزار نفر از بهبود یافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود ۸ هزار واحد پلاسما دریافت شده است و تا به این لحظه تنها ۲ درصد از بهبود یافتگان پلاسمای خود را اهدا کرده اند که در این میان استان های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بیشترین اهدا کننده پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی هستند.

برچسب ها: کرونا ، انتقال ، خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: