کد خبر: ۲۶۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 29
وزیر بهداشت گفت: غیرت، شجاعت، لطف خدا، همکاری ستودنی مردم و حمایت بی دریغ رهبر انقلاب مهمترین عوامل توفیق ما در مدیریت کرونا است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر نمکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گلستان گفت: کمبود برخی دارو‌ها باعث رنج ماست و عدم پرداخت معوقه نیرو‌های وزارت بهداشت باعث شرمندگی ما، اما با تمام توان در تلاشیم تا مشکلات موجود را حل کنیم.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر نمکی افزود: در ایام کرونا آمار کمبود تخت در کشور‌های دیگر ۵ تا ۱۰ برابر کشور ما بود و میزان بودجه اختصاص داده شده به امور درمانی نیز به مراتب بیشتر از ایران بود، اما ما با وجود اینکه تنها ۲۷ درصد از یک میلیارد دلاری تخصیص یافته از صندوق ذخیره ارزی را گرفتیم، یکی از موفقترین کشور‌های دنیا در کنترل این بیماری بودیم.

وی با اشاره به اینکه عوامل دیگری غیر از منابع مالی و امکانات درمانی در این موفقیت دخیل بود است گفت: غیرت، شجاعت، لطف خدا، همکاری ستودنی مردم و حمایت بی دریغ رهبر انقلاب بخشی از عوامل این پیروزی است.

وزیر بهداشت افزود: تولید تجهیزات پزشکی، پیگیری درمان تمام مراجعه کنندگان، حتی مهاجران، درمان افراد بالای ۱۰۰ سال بدون تبعیض و تولید دارو در داخل باعث عزت و افتخار کشور است.

وی گفت: به طور متوسط هر سال ۴ هزار و ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی ما افزوده می‌شد، اما امسال این افزایش به بیش از ۱۰ هزار تخت رسید.

نمکی همچنین اعلام کرد: دیروز دستور پرداخت ۳ ماه معوقه پرستاران و ۲ ماه معوقه پزشکان و کادر درمانی داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ گروه از متخصصین کشورمان برای تولید واکسن کرونا در حال کارند تاکید کرد: همچنان آموزش عمومی، رعایت فاصله فیزیکی، ضد عفونی دست‌ها و زدن ماسک مهمترین راه کار برای کنترل این بیماری است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: سفر به گلستان اولین سفر استانی است که در ایام کرونا انجام شده و این توفیق بزرگی برای ماست چرا که گلستان یکی از بهترین، موثرترین و خردمندانه‌ترین شیوه‌های مدیریت را در سطح کشور اعمال کرد و از این رو توانستند غافلگیری کرونا را مدیریت کنند.

وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت خدمات درمانی و میزان شیوع کرونا در استان امروز میهمان مردم گلستان است.

وی در اولین برنامه سفر خود، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان را افتتاح کرد.
 

این دانشکده در فضایی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در شهرک شهریار گرگان، واقع شده است.
برچسب ها: ستاد ، جلسه ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: