کد خبر: ۲۶۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 29
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه با همکاری های چند جانبه تاکید کرد و گفت: با مراکز جدید ارائه خدمت فرار داد منعقد خواهیم کرد.
شفاآنلاین>سلامت>محمد مهدی ناصحی، ضمن اشاره به اینکه باید سازوکارها و زیرساخت‌های لازم برای انجام اقدامات مؤثر در کشور فراهم شود، بیان کرد: ممکن است در مسائل اجرایی با توجه به زیرساخت‌های موجود در فرآیند کار مشکلاتی ایجاد شود که بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر به مرور و با تعامل برطرف خواهد شد به طوری که همکاری خوبی در زمینه آی‌تی با وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی و سایر بخش‌های مرتبط ایجاد شده است.

به گزارش شفاآنلاین: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: نسخه الکترونیک یک تکلیف قانونی است و باید اجرایی و در کنار آن موانع برطرف شود که این موضوع نیازمند ایجاد روش‌ها و سامانه‌های جدید و اشراف کامل سازمان‌های مرتبط به بحث آی تی است.

وی گفت: این قول را می‌دهیم که سامانه یکپارچه را با همکاری چند جانبه ایجاد کنیم. سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است تا در نهایت مشکلات را برطرف و اصلاحات لازم صورت گیرد.

ناصحی ادامه داد: روش‌های اجرایی تا بخش زیادی اصلاح شده است. ما در سازمان بیمه سلامت ایران قصد داریم که تعامل خوبی با مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها داشته باشیم و قصد نداریم فقط ستادی فکر کنیم بلکه نظرات و همکاری سایر مجموعه‌های مرتبط نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است. قطعاً اگر همکاری چند جانبه و یکپارچه سازی سامانه ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در خصوص مجوز داروخانه‌های جدید نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: بیمه سلامت منابع محدودی دارد به همین دلیل باید طوری عمل کنیم که هزینه‌ها را پوشش دهیم. تصمیم ما این است که با گفتگو و برخی شروط تعیین شده با تعدادی از مراکز جدید مثل داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها قرارداد داشته باشیم تا توزیع عادلانه‌ای در ارائه خدمت صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: انجام این اقدامات نیازمند گفت‌وگو و تعامل است. همچنین بحث‌های نظارتی و دقت کاری همکاران ما در مجموعه داروخانه‌ها نیز باید بیشتر شود. الکترونیکی شدن اقدامات بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. اجرای نسخه الکترونیک قطعاً کسورات را کم و هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: