کد خبر: ۲۶۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 26
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، وضعیت نظارت ها و بازرسی های بهداشتی بعد از بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز را تشریح کرد.

شفاآنلاین>سلامت>محسن فرهادی، روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و به مناسبت روز بهداشت محیط برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی در دوران کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:فرهادی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی در دوران  کرونا ، گفت: نیروهای بهداشت محیط سهم به سزایی در کنترل پاندمی کووید ۱۹ داشته اند.

فرهادی با عنوان این مطلب که تنها مسیر مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با گلایه از نزول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر کم رنگ شده است.

فرهادی با اشاره به تخلفات بهداشتی واحدهای صنفی، افزود: باز هم تاکید می‌کنم تا ریشه کنی و کنترل پاندمی کووید ۱۹، باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جایی که درمان قطعی نداریم و واکسن نمی‌شناسیم مقابله با آن بیماری از طریق مسیر بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها و همچنین کنترل عوامل بیرونی میسر است و همکاران بهداشت ما به وظیفه واقف هستند.

فرهادی گفت: کنترل آب شرب، غذا، پسماندهای بیمارستانی، پرتوها و غیره توسط نیروهای بهداشت محیط انجام می‌شود و از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون که رسماً دچار اپیدمی کرونا شدیم این افراد تلاش وافری انجام دادند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و کارگاهی مورد بازرسی قرار گرفته اند، گفت: از این تعداد ۴۹ هزار واحد مختلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند به دستگاه‌های تصمیم گیری معرفی شدند که در نهایت بیش از ۱۷ هزار واحد پلمب موقت شدند.

فرهادی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شرایط فعلی، شرط اساسی پیشگیری از کرونا است و در این دو هفته به دلایل متفاوتی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آنها رو به نزول بوده که باعث می‌شود بیماری گسترش یابد و در نتیجه تعداد فوتی‌ها نیز بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه مراسم تدفین بیماران کرونایی با نظارت‌های نیروهای بهداشت محیط انجام می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای شروع بیماری تا فوت و حتی در زمان سلامتی، افراد نیازمند مراقبت‌های بهداشتی شدید هستند و لازم است که مراقبت‌ها ۲۴ ساعته اعمال شود.

فرهادی با اشاره به اینکه هزار و ۴۵۲ نفر از همکارانم در سراسر کشور به دلیل نظارت‌هایی که انجام می‌دهند به بیماری کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: برخی سلامت خود را به دست آورده اند و برخی هنوز درگیر این بیماری هستند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نظارت بر پسماند عفونی ناشی از کرونا و کنترل‌هایی که انجام می‌شود ایجاب می‌کند که نیروهای بهداشت محیط تماس بیشتری با بیماران کرونایی داشته باشند و شرکت در مراسم تدفین از فوت، کفن و دفن فوتی به عهده همکاران ما است که باعث می‌شود بیش از دیگران در معرض ابتلاء قرار گیرند و تعداد زیاد مبتلایان ما به دلیل نظارت‌هایی بوده که انجام شده است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: