کد خبر: ۲۶۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 26
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، ارایه خدمات و نوع مراقبت های سلامت به جامعه تحت پوشش در این سازمان را تشریح کرد.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، ارایه خدمات و نوع مراقبت های سلامت به جامعه تحت پوشش در این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین:محمد هاشمی گفت: به خدماتی که در مرکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه می‌شود خدمات سطح یک گفته می‌شود؛ در این مراکز برای تمامی افراد تحت پوشش پرونده سلامت تشکیل شده، ویزیت و خدمات پزشک خانواده، خدمات دارویی، خدمات مامایی، تزریقات و پانسمان، بعضی از خدمات آزمایشگاهی و آزمایشات غربالگری، تصویربرداری های ساده و خدمات دهان و دندان ارائه می شود.

وی افزود: ممکن است بعضی از این خدمات از قبیل آزمایش و تصویربرداری در مراکز دیگری غیر از این مراکز ارائه شوند که در این صورت لازم است آدرس و راهنمای لازم توسط پرسنل مرکز ارائه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه خدمات و مراقبت‌های سلامت در سه سطح در اختیار افراد و جامعه تحت پوشش گذاشته می‌شود، افزود: خدمات سطح اول در مرکز خدمات جامع سلامت انجام می‌پذیرد، لذا نخستین تماس فرد با نظام سلامت از طریق پزشک خانواده رخ می دهد. همچنین خرید خدمات سطح یک روستاییان به صورت سرانه ای در قالب تفاهم نامه خدمات سطح یک از دانشگاه و توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه بیمه شدگان روستایی، عشایر و جمعیت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر برای دریافت خدمات سطح یک تنها می‌توانند از خدمات پزشک خانواده مستقر در مرکز بهداشتی درمانی استفاده کنند، تاکید کرد: در صورت مراجعه بیمه شده به سایر مراکز روستایی شهری و یا سایر موسسات سطح شهر امکان دریافت خدمت به صورت بیمه ای وجود ندارد.
 
هاشمی اظهارداشت: خدمات سطح دوم و سوم شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی توسط واحدهای سرپایی و بستری در نظام سلامت ارائه می شود. این خدمات شامل خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی، نوتوانی تخصصی، تدبیر فوریت های تخصصی، اعمال جراحی انتخابی و اورژانس، اقدامات بالینی، خدمات دارویی و آزمایشگاهی و تصویربرداری است. ضمن اینکه خدمات سطح دو و سه روستاییان نیز به صورت کارانه ای از مراکز طرف قرارداد و توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می شود.

 وی گفت: دریافت خدمات از سطوح ۲ و ۳ ملزم به رعایت نظام ارجاع و دریافت کد ارجاع از سطح یک ارائه خدمات است، لذا در تمامی نسخه ارجاعی به سطوح بالاتر باید فرآیند ارجاع بیمه شده از سطح یک رعایت شود؛ بنابراین در این راستا و در کلیه نسخ دفترچه بیمه شدگان قسمتی تحت عنوان کادر ارجاع تعبیه شده است که در بالای نسخ دفترچه قرار دارد این کادر شامل تشخیص، نوع تخصص، کد ارجاع، تاریخ، امضا و مهر پزشک خانواده است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: