وی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی مانند ترکیه بالاست و فاصله زیادی با یکدیگر دارد، افزود: به محض اینکه شرکتهای هواپیمایی ایرانی در مسیر پروازی تهران-استانبول وارد شدند، قیمت پروازهای این مسیر که پیش از این توسط ایرلاینهایی مانند قطر ایرویز به ۶۰ میلیون تومان رسیده بود، کاهش یافته و به ۲۴ میلیون تومان رسید و هم اکنون نیز این سیر نزولی قیمتها تا متعادل شدن آن ادامه دارد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: هر قدر تعداد ایرلاینهای داخلی در مسیرهای پروازی خارجی مانند ترکیه بیشتر شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد، مسلما قیمت بلیت هواپیما نیز کاهش خواهد یافت و مسلما میتوان گفت که قیمت بلیتها اینگونه نخواهد ماند.
مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا پایه و اساس مشخصی برای تعیین قیمت در پروازهای خراجی وجود ندارد و آیا نمیتوان برای آنها روشی بر اساس نوع پروازها و سرویسهایی که ایرلاینها ارائه میدهند مشخص کرد؟ گفت: بازار بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی کاملا رقابتی است و در ادامه شاهد به تعادل رسیدن قیمتها خواهیم بود چرا که هر قدر عرضه بلیت از سوی ایرلاینهای مختلف بیشتر شود، قیمت بلیت نیز کمتر میشود.