کد خبر: ۲۶۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 23
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان است.

شفاآنلاین>اقتصادی>هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش شفاآنلاین:همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۶۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

 در بازار جهانی به دنبال تشدید مجدد تنش‌ها بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی‌ها از کندی ترمیم اقتصادی همچنان ادامه دارد قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا طی روز‌های اخیر تضعیف شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۹۰۲ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز ۰.۰۷ درصد رشد داشت و به ۱۹۰۹ دلار رسید.

شاخص ارزش دلار به بالاترین رقم در طی ۸ هفته گذشته رسیده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای کسانی شده که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز در سخنرانی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت، چین باید برای «آزادسازی» ویروس کرونا در جهان مسئول شناخته شود. در واکنش به این اظهارات دولت چین ترامپ را به دروغگویی و سوء استفاده از تریبون سازمان ملل برای تحریک به رویارویی متهم ساخت.

سیاستگذاران ارشد اقتصاد آمریکا روز سه شنبه از احتمال اعطای کمک بیشتر به بنگاه‌های اقتصادی کوچک آسیب دیده از کرونا سخن گفتند، اما در مورد اینکه این کمک‌ها از چه وسعت و کیفیتی برخوردار باشند همچنان اختلاف نظر دارند.

در همین حال، چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو گفته بانک مرکزی امریکا همچنان باید در مورد هدف گذاری تورمی خود بحث کند، اما ممکن است قبل از رسیدن نرخ تورم به متوسط ۲ درصد شروع به افزایش نرخ بهره نماید.

نرخ پایین بهره موجب پایین آمده هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد قیمت فلز زرد می‌گردد.

به دنبال شیوع موج دوم کرونا در انگلیس، این کشور دور جدیدی از محدودیت‌های اجتماعی را اعمال کرده است. این محدودیت‌ها احتمالا تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به دیروز ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان، یورو ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۶۶۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با افزایش ۳۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی دیروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی دیروز معادل ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است؛ برهمین اساس نیز از صبح امروز تا کنون در چند نوبت قیمت‌ها در این صرافی‌ها تغییر کرده و با افزایش همراه بوده است.تسنیم

بروز رسانی: ‌‌‌‌چهار‌شنبه 2 مهر 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

27 هزار و 500  

قیمت دلار (بازار آزاد)

27 هزار و 750

قیمت یورو (صرافی بانکی)

32 هزار و 100

قیمت یورو (بازار آزاد)

32  هزار و 200

قیمت درهم

7 هزار و 660

قیمت پوند

35 هزار و 300


بروز رسانی: ‌چهار‌شنبه 2 مهر ساعت 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

12 میلیون و 400 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

13 میلیون و 300 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 950 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

4 میلیون

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 100 هزار


بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 2 مهر ساعت 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 240 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 653 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 374  هزار

انس طلا(دلار)

1878.6

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: