کد خبر: ۲۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 21
در گزارش زیر طرز تهیه ۵ ماسک گیاهی برای رفع چین و چروک را به شما آموزش می دهیم.
شفاآنلاین>سلامت>با افزایش سن، میزان تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابد و این مسئله سبب می‌شود پوست فرد نازک‌تر و آسیب‌پذیرتر به نظر برسد. در کنار افزایش سن، آسیب‌های خارجی از جمله آلودگی محیط اطراف، کم آبی و ورود سموم خارجی در منافذ پوست به مرور زمان خطوط چروک را عمیق می‌کند و آن‌ها را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. همچنین تکرار زیاد برخی حالات صورت مثل اخم یا خنده در درازمدت خطوطی روی پیشانی یا در نواحی اطراف لب‌ها به جا خواهد گذاشت. در این مطلب می‌خواهیم شما را با پنج بوتاکس گیاهی برای پیشانی آشنا کنیم.

۱. هویج و سفیده تخم مرغ

هویج و سفیده تخم مرغ غنی از آمینواسید، ویتامین و موادمعدنی هستند که به جوان سازی پوست کمک می‌کنند، ترکیبات موجود درآن‌ها تاثیرات منفی اشعه خورشید را کم و به حفظ کلاژن و الاستیسیته کمک می‌کند.

موادلازم

* ۲ عددهویج
* ۱ عددسفیده تخم مرغ

طرز تهیه:

آب هویج را با سفیده تخم مرغ ترکیب و آن را روی خطوط صورت ۲۰ دقیقه ماسک کنید. سپس با آب سرد بشویید، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

۲. وازلین، عسل و روغن زیتون

این کرم اسید‌های چرب، آنزیم و آنتی اکسیدان پوست را تامین و به جوان سازی بافت‌های آسیب دیده و جلوگیری از شل شدن زودرس کمک می‌کند.

مواد لازم

* ۲ قاشق غذاخوری وازلین
* ۱ قاشق غذاخوری عسل
* ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

وازلین را درظرفی بریزید و درحمام ذوب کنید. وقتی ذوب شد با عسل و روغن زیتون ترکیب کنید و اجازه دهید دردمای اتاق بماند تا جامد شود. به آرامی کرم را روی پیشانی بمالید و بگذارید بدون پاک کردن جذب پوست شود. این کار را هر شب تکرار کنید.

۳. پودر کاکائو و روغن زیتون

آنتی اکسیدان موجود در کاکائو پوست را مقابل رادیکال‌های آزاد محیط که از فاکتور‌های پیری پوست است، محافظت می‌کند. این ترکیب حاوی روغن زیتون و چربی‌های سالم است که خطوط را ازبین می‌برد.

مواد لازم

* ۲ قاشق غذاخوری پودرکاکائو
* ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون


طرز تهیه:

کاکائو و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید تا خمیری به‌دست آید، اجازه دهید ترکیب ۲۰ دقیقه روی پیشانی بماند و سپس با آب سرد بشویید. این‌کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

۴. سیب سبز، آلوئه ورا و انگور

این ماسک ترمیم کننده و مرطوب کننده‌ای ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند چین و چروک صورت و پیری سلولی زودرس را کاهش دهند. این ماسک حاوی فیبر‌های طبیعی و آمینواسید است که به جوان سازی پوست کمک می‌کند.

موادلازم

* نصف سیب سبز
* ۵ حبه انگور
* ۳ قاشق غذاخوری آلوئه ورا

طرز تهیه:

همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس ترکیب را روی پیشانی و نقاط دیگر چین وچروک بمالید و پس از ۴۰ دقیقه بشویید. این‌کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.

۵. گلاب، شیر و روغن کرچک

این مرطوب کننده و لوسیون پوست را سفت می‌کند و چین و چروک‌های ریز را کاهش می‌دهد.

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک
* ۲ قاشق غذاخوری گلاب
* ۳ قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

همه مواد را داخل کاسه خوب ترکیب کنید تا یکنواخت شود، سپس پنبه را آغشته به مواد کنید و روی پیشانی بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر شب قبل ازخواب انجام دهید.

به یاد داشته باشید این ترکیبات سریع تاثیر نمی‌گذارد و باید در استفاده از آن‌ها مداومت داشته باشید تا تغییرات را ببینید.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: