کد خبر: ۲۶۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 19
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: موج سوم بیماری کرونا مانند آخرین روزهای عملیات در جبهه است.

شفاآنلاین>سلامت>عباسعلی کریمی، در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه خستگی افراد بیشتر نشان می‌دهد که داریم موج سوم را تجربه می‌کنیم، افزود: در موج اول، افراد انرژی بیشتری داشتند مانند عملیات روزهای اول جبهه که همه پرانرژی شرکت می‌کردند. موج سوم مانند آخرین روزهای عملیات در جبهه است. من فکر می‌کنم در این روزها باید بیشتر کمک کنیم تا بهترین خدمت به بیماران ارائه شود.

به گزارش شفاآنلاین:کریمی با اشاره به مسائلی که بیمارستان‌ها با آن روبرو هستند، ادامه داد: افرادی که در بیمارستان‌ها کار کرده‌اند به‌ خوبی با مسائل این مراکز آشنا هستند. مهم‌ترین مسئله‌ای که به خصوص در روزهای اول اپیدمی کووید ۱۹ مطرح بود، ترس ناشی از این بیماری بود. اکنون‌که چند ماه از این بیماری گذشته باید این ترس نیز فرو ریخته باشد اما هنوز هم با مسائل بسیاری در بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

کریمی با تأکید بر لزوم هماهنگی بین مجموعه‌های درون دانشگاهی و دانشگاه‌های مستقر در تهران، گفت: حوزه بهداشت در این روزها فشار کار بسیاری را بر دوش دارد و توقعات نیز از این حوزه بیشتر است. باید هماهنگی بین واحدها بیشتر شده و کمک کنیم مرگ‌ومیرهای ناشی از این بیماری کمتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، تأکید کرد: حتی اگر یک نفر کمتر در اثر این بیماری فوت کند نشان می‌دهد که ما توانسته ایم مداخلات مؤثری انجام دهیم و مفید باشیم.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: