کد خبر: ۲۶۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 17
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تصمیم‌گیری برای کنترل شیوع کرونا در تهران به دلیل پیچیدگی های خاص این استان باید متفاوت از سایر نقاط کشور باشد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان تهران از لحاظ شیوع کرونا ویروس در وضعیت قرمز قرار دارد و  تصمیماتی که برای تهران گرفته می شود به دلیل پیچیدگی های خاص این استان باید متفاوت از سایر نقاط کشور باشد. از مردم درخواست می‌کنیم  به دلیل خستگی کادر درمان بهتر از گذشته  دستورالعمل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش شفاآنلاین: کوهپایه زاده  با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه مقابله با بیماری کرونا، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل طولانی بودن مدت زمان بستری بیماران کرونایی در بخش های ویژه، شاهد مشکلاتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم البته ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی به  خوبی در حال انجام است.

کوهپایه زاده با اشاره به آخرین وضعیت زیر ساخت های دانشگاه جهت بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اگر میزان ابتلا  به بیماری کرونا افزایش پیدا کند منطق حکم می کند که آموزش ها به صورت مجازی برگزار شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته در کشور برگزاری کلاس های مجازی و آموزش الکترونیکی  به یک موضوع مهم در بین مراکز آموزشی تبدیل شد و به همین  منظور تمام زیرساخت های لازم در زمینه  برگزاری کلاس های مجازی در سطح  دانشگاه علوم پزشکی ایران  فراهم شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها سفر دانشجویان از مناطق مختلف کشور است، ادامه داد: به همین دلیل برگزاری کلاس های مجازی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است؛ زیرا  برخی از دانشجویان از شهرهایی با وضعیت قرمز باید به مناطق دیگر سفر کنند.

کوهپایه زاده  با بیان اینکه بهترین شیوه آموزش، برگزاری کلاس های الکترونیکی و آموزش مجازی به دانشجویان است، افزود: در حال حاضر خدمات آموزشی در بیمارستان ها ارائه می‌شود همچنین کلاس های عملی ویژه دانشجویان پزشکی و سال آخر رشته‌هایی مانند پرستاری، مامایی  و پیرا پزشکی به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

YJC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: