کد خبر: ۲۶۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 06
زمانی که قلب نتواند به طور موثر خون را به همه نقاط بدن برساند و انتقال اکسیژن به اجزای مختلف بدن با مشکل شود، بیماری نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد.

شفاآنلاین>سلامت>بالا بودن فشار خون، سایر بیماریهای قلبی یا بیماریهای کلیوی باعث نارسایی قلبی نیز می شوند و در این بیماری اگر مایعات و نمک زیادی مصرف شود آب به بدن نرسیده  و قلب سخت تر کار خواهد کرد.
به گزارش شفاآنلاین:این شرایط وضعیت بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بدتر می سازد، بنابر این به منظور کاهش عوارض این بیماری باید از رژیم غذایی کم نمک و محدود از مایعات پیروی کرد.

میزان نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و از میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید زیرا این مواد غذایی میزان سدیم کمی دارند و غذاهای را انتخاب کنید که میزان نمک کمی دارند، مانند انواع گوشت های تازه ومرغ و ماهی به جای انواع گوشت های آماده و شنیتسل های آماده، همچنین انواع حبوبات، تخم مرغ، ماست، شیر، برنج و ماکارونی هم میزان سدیم پایینی دارند.

از چاشنی ها و ادویه های مناسب استفاده کرده و از مصرف چاشنی ها و عصاره هایی که دارای نمک هستند خودداری کنید و استفاده از آب لیموی تازه، فلفل سبز و سبزیجات معطری چون ریحان و مرزه در ایجاد طعم موثر خواهد بود.

برچسب اطلاعات مواد غذایی را مطالعه کرده و از مصرف مواد غذایی حاوی سدیم خودداری کنید.

همچنین در زمان پخت غذا نمکدان را از دسترس خود دور و برای طعم دار کردن غذا به جای افزودن نمک به غذا از ادویه ها وچاشنی های مناسب مانند سیر، پیاز، فلفل دلمه ای و آب لیموی تازه استفاده و مواد غذایی فراوری شده مانند انواع کنسروهای گوشت، ماهی، سبزیجات، سوسیس، کالباس و غیره سرشار از سدیم بوده و از مصرف آنها جدا خودداری کنید.

 محدود کردن حجم مایعات مصرفی در این بیماران یکی دیگر از فاکتورهای مهم رژیمی بوده که باعث کم شدن آب در بدن و کم تر شدن بار کاری قلب می شود، این بیماران نباید بیشتر از ۲ - ۵ لیتر در روز مایعات (آب وآب میوه وشیر وسوپ و غیره) مصرف کنند.

از آنجائیکه ریسک فاکتورهایی مانند دیابت، بیماری عروق کرونر و فشار خون بالا در این بیماران وجود دارد، توصیه می شود در جهت کاهش عوارض، عوامل خطر این بیماریها هم کنترل شوند و با راهنمایی متخصصان تغذیه رژیم غذایی صحیح و مناسب وضعیت بدنی خود را دریافت کرده و رعایت کنند.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: