کد خبر: ۲۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 05
دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور:
دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، نسبت به بی اعتنایی مسئولان وزارت بهداشت به دادن پاسخ مناسب به مسائل و مشکلات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، گلایه و انتقاد کرد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>روز شنبه ۱۵ شهریور ۹۹، چهار نفر از نمایندگان جامعه آزمایشگاهی کشور، در نشست خبری که در محل انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی برگزار شد، به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه مسائل و مشکلات آزمایشگاهیان پرداختند.

محمد صاحب الزمانی دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: آزمایش های پزشکی یکی از ابزارهای مهم تشخیص بیماری ها هستند، به طوری که ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص بیماری ها با انجام آزمایش صورت می گیرد.

به گزارش شفاآنلاینمحمد صاحب الزمانی با انتقاد از نحوه مدیریت آزمایشگاه های تشخیص طبی در کشور، افزود: متاسفانه باید به این موضوع اذعان داشت که آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در ایران، یک طرفه و بدون مشورت با مدیران فنی آزمایشگاه ها تدوین و تهیه می شود. در حالی که ۹۵ درصد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی متشکل از انجمن های پاتولوژی، آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی هستند که در قالب مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی فعالیت دارند.

صاحب الزمانی ادامه داد: ما نسبت به نحوه تدوین و تهیه دستورالعمل ها و آیین نامه های آزمایشگاهی در کشور، حرف داریم. زیرا، معتقدیم که آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه باید با مشورت اهالی آزمایشگاهی تهیه شود.

وی در ادامه به موضوع کیت و تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یکی دیگر از ابزارهای مهم آزمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه با این مشکل مواجه هستیم که یا کیت کمیاب است و یا اینکه نرخ آن مدام در حال افزایش است.

صاحب الزمانی با انتقاد از اینکه تعیین نرخ کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد، ادامه داد: حدود ۸ ماه است که نسبت به نظارت قیمت کیت در وزارت بهداشت مشکل داریم و دوستان در وزارتخانه پاسخگو نیستند.

وی افزود: اخیراً نیز کیت آزمایشگاهی کمیاب شده و همین مسئله، مردم و آزمایشگاه ها را با مشکل مواجه ساخته است.

دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: مکاتبات زیادی با وزیر، معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو برای دریافت پاسخ مناسب انجام داده ایم که هیچ عکس العملی نشان نداده اند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: