کد خبر: ۲۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 02
تغذیه نامناسب امروزی، استرس های شدید روزمره و بالا رفتن سن باعث ایجاد فشار خون می‌شود که برای درمان آن از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند که عوارض جبران ناپذیر آنها از فوایدشان بیشتر است.


شفاآنلاین>سلامت>قاتل خاموش، این اسم به گوشتان خورده است؟ سالانه بسیاری از عزیزانمان بر اثر افزایش فشار خون، جان خود را از دست می‌دهند. فشار خون به خصوص در افرادی که به مراتب از سن بیشتری برخوردار هستند بسیار خطرناک تر است. از بدی های فشارخون این است که تا رسیدن به مرحله خطر از خود علائمی بروز نمی‌دهد و ناگهان با مشکلات تنفسی، تاری دید، سرگیجه های شدید و در مواردی غش، تپش شدید قلب، خستگی شدید و در نهایت به کما رفتن مواجه خواهید شد. قصد داریم تاثیرات دم نوش مخصوص کاهش فشار خون را بررسی کنیم و از فواید آن صحبت کنیم همراه ما باشید.

به گزارش شفاآنلاین:تغذیه نامناسب امروزی، استرس های شدید روزمره و بالا رفتن سن باعث ایجاد فشار خون می‌شود که برای درمان آن از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند که عوارض جبران ناپذیر آنها از فوایدشان بیشتر است. طبق معمول مشکلات و بیماری های ما با دوستی با طبیعت حل خواهد شد. عصاره های گیاهان مختلفی وجود دارد که می‌توانند با خواص خود به ما کمک کنند. استفاده از عصاره های این گیاهان را به صورت دم نوش می‌توانیم مصرف کنیم. با برخی از انواع دم نوش مخصوص کاهش فشار خون آشنا می‌شویم.

انواع دم نوش ها و فوایدشان برای کنترل فشار خون

به سلامتی خود اهمیت بدهید. مطمئن باشیم دوست ندارید به فشار خون مبتلا شوید و رنج حاصل از آن را تحمل کنید. اگر به فشار خون مبتلا هستید می‌توانید بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را کنترل کنید و به مرور زمان روند رو به بهبودی را طی کنید. اگر هم درگیر این قاتل خاموش نیستید، فکر نکنید هیچگاه مبتلا نخواهید شد که با شرایط پر از ناخالصی های غیر ارگانیک زندگی ما، این بیماری در کمین شما نشسته است و باید فکر پیشگیری باشید. دم نوش ها بهترین همراه شما در این مسیر خواهند بود.


انواع دم نوش مخصوص کاهش فشار خون:

1. گل گاو زبان

یکی از معروف ترین خوش طعم ترین و خوش بو ترین دم نوش هایی که می‌شناسیم گل گاو زبان است که از قدیم الایام در فرهنگ ما ایرانیان بوده است. گل گاو زبان یا دم نوش مادربزرگ ها، مملو از فوایدی است که شما را ترغیب خواهد کرد به استفاده روزانه از این نوشیدنی سحرآمیز طبیعت. گل گاو زبان خاصیت کنترل کردن تپش قلب شما را نیز دارد. یک آرامش دهنده فوق العاده که پس از یک روز کاری می‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کن.

2. چای سبز

چای سبز از سری دم نوش مخصوص کاهش فشار خون است که به دلیل وجود منبعی سرشار از آنتی اکسیدان ها فشار خون را کنترل می‌کند و این کار را به سرعت بالایی انجام می‌دهد. چای را در قوری نالینو تهیه کنید تا تمام عصاره گیاهان را به آب جذب کنید.

3. دم نوش سیر

از دم نوش هایی که مورد کم لطفی قرار گرفته است و استفاده کمتری در بین افراد دارد دم نوش سیر نام دارد. در صورتی که سیر منبعی مقوی از ویتامین ها و مواد معدنی است که بدن به آن نیازمند است آنتی اکسیدان ها و سولفوریک های موجود در سیر در کنترل فشار خون شما و کاهش آن بسیار تاثیر دارد. استفاده از این دم نوش خطر ابتلا به انواع سکته را کاهش می‌دهد.

4. دم نوش بابونه

هرکجا سخن از فواید دم نوش ها به میان می‌آید، دم نوش بابونه قد علم می‌کند. دم نوش بابونه از سری دم نوش هایی است که باید در لیست نوشیدنی های روزانه قرار بگیرد. دنبال یک آرامبخش طبیعی هستید؟ از آشنایی با دم نوش بابونه خوشحال باشید. بابونه با کاهش التهابات شریان های خونی و آرامش بخشیدن به ذهن و کاهش استرس های روزانه به میزان قابل توجهی فشار خون شما را کاهش می‌دهد. در کنار کنترل فشار خون از فواید دیگر این دم نوش فوق العاده مثل رفع خستگی بهره ببرید.

5. دم نوش برگ زیتون

برگ زیتون یا پودر آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه بجوشانید تا یک دم نوش مخصوص کاهش فشار خون داشته باشید. برگ زیتون منبع عظیمی از مواد غنی و معدنی مورد نیاز بدن است. الوروپین موجود در این دم نوش با گشاد کردن منافذ رگ باعث کاهش فشار خون می‌شود و تاثیرات دائمی خود را پس از چند دوره مصرف به جای می‌گذارد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

همین مواد موجود در برگ زیتون، از لخته شدن خون در شریان های رگ جلوگیر می‌کند و باعث تنظیم ضربان قلب می‌شود که به صورت چشم گیری خطرات فشار خون را کاهش می‌دهد. به علاوه در کاهش قند خون، تقویت قوای ایمنی بدن، کاهش التهابات قلب و عروقی، تقویت ساختمان استخوان ها و .. مفید است. دم نوش برگ زیتون را با قوری های نالینو تهیه کنید تا طعم آن دچار تغییر و تحول نشود.

6. دم نوش دارچین

خوش بو و خوش طعم مثل دم نوش دارچین. اگر به سلامتی خود و اطرافیان اهمیت می‌دهید، در مهمانی ها دم نوش دارچین را به جای چای مورد استفاده قرار دهید تا علاوه بر بهره مند شدن از خواص فوق العاده آن، یک نوشیدنی خاص و خوش طعم را جایگزین کرده باشید. دم نوش دارچین معده را تمیز می‌کند به تقویت دستگاه گوارش می‌پردازد و شریان های خونی را گشاد می‌کند. کنترل فشار خون از تخصص های دارچین است که می‌توانید به آن اعتماد کنید تنها کافی است در ظروف نالینو تهیه کنید تا از جذب تمام مواد مقوی آن مطمئن شوید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: