کد خبر: ۲۶۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 01
رئیس شورای هیئات مذهبی خبر داذ:
رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در اکثر هیئت‌های دهه اول محرم، از توزیع بیش از ۵۰ میلیون ماسک در این هیئت‌ها خبر داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>نوشاد نوشادی روز سه شنبه از رهبر معظم انقلاب به عنوان پشتیبان، هدایتگر و پیشوای هیئت های مذهبی یاد کرد و به خبرنگاران گفت: هیئت های مذهبی در دهه اول محرم امسال به وظیفه خود عمل کردند و با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا محرمی به یادماندنی را رقم زدند. 

به گزارش شفاآنلایننوشادی همچنین از راهبری و سیاست گذاری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی هیئت های مذهبی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل کرد که از ماه های قبل از محرم برای برگزاری مراسم عزاداری تلاش های بی وقفه ای داشتند. 

رئیش شورای هیئات مذهبی کشور افزود:  برگزاری مراسم محرم امسال با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که وجود داشت، شعور و تشکیلاتی و اهل برنامه ریزی بودن عزاداران حسینی را برجسته تر کرد. هیئت های مذهبی در ۴۰ سال انقلاب، باعث توسعه کمی و کیفی مجالس مذهبی در طول سال شده اند و در چند سال اخیر نیز از یک تشکل صرفا مذهبی به یک تشکل مذهبی و اجتماعی تبدیل شده اند.

وی تاکید کرد: هدفمندی اقامه عزای حسینی در برگزاری مجالس محرم امسال کاملا مشهود بود و ما فقط شاهد برپایی هیئت ها نبودیم بلکه انتقال پیام اولویت های کشور در کلام وعاظ و مداحان به خوبی به مخاطبین منتقل شد. 

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در اکثر هیئت های دهه اول محرم از توزیع بیش از ۵۰ میلیون ماسک در این هیئت ها خبر داد.

وی همچنین از صدور بیانیه ای به منظور قدردانی از برگزارکنندگان جلسات عزاداری خبر داد و گفت: امسال هیأت‌های مذهبی با توجه به شیوع بیماری کرونا تجربه گرانسنگ و ارزشمندی را در برپایی مجالس عزای حسینی در کمال سادگی و بدون تشریفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کوچه، خیابان‌ها، منازل، دانشگاه‌ها، مدارس، پادگان‌ها، امام‌زادگان، پارک‌ها و میادین شهرها به نمایش گذاشتند که بی‌شک می‌تواند الگویی ماندگار برای همه شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر جهان باشد.

نوشادی ادامه داد: علاوه بر این، مسئولیت اجتماعی هیأت‌های مذهبی در کمک‌های مومنانه و کمک به نیازمندان، یاری‌گر چشمان منتظر شد و برگ زرینی بر پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) افزود.

در این بیانیه آمده است: اینک که دهه نخست محرم امسال هم با شور و شعور و حرارت در سراسر ایران اسلامی، این جغرافیای پرعشق، در کمال عظمت و در خور شان اهل بیت (علیهم‌السلام) برگزار شد، شورای هیئات‌های مذهبی کشور بر خود لازم می‌داند تا مراتب تقدیر و تشکر را از ولی امرمان مقام معظم رهبری و همه بانیان مجالس، مسئولان هیأت‌های مذهبی، وعاظ و روحانیان، مداحان و روضه‌خوانان و خدام و هیات امنای مساجد و امام زادگان به عمل آورد. 

در این بیانیه همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا، صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزراتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، ستادکل نیروهای مسلح به ‌خصوص نیروی انتظامی و سازمان بسیج، خبرگزاری ها و رسانه‌ها تقدیر شده و شورای هیئات مذهبی کشور برای نقش‌آفرینی پررنگ برای حضور در اربعین امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام آمادگی کرد. 

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: