کد خبر: ۲۶۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 25
کارمندان نظام سلامت در بحبوحه شیوع کرونا کنار کادر بهداشت و درمان در مراکز بهداشتی و درمانی خدمت کرده و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و بسا به واسطه خدمت رسانی به مردم خود نیز مبتلا شده اند، ابوالفضل علی‌اکبری یکی از آنهاست.
شفاآنلاین>سلامت>در شش ماهی که [از شیوع کرونا] گذشت بسیاری از کارکنان دولت با دورکاری یا شیفت بندی انجام وظیفه می کردند اما این دورکاری شامل حال کارمندان مراکز بهداشتی و درمانی نمی شد و آنان هر روز و حتی ایام تعطیل نیز در محل خدمت خود حضور یافته و پاسخگوی مراجعان بوده و هستند.

ابه گزارش شفاآنلاین: ین همیاران پرتلاش کادر درمان و بهداشت سعی دارند گره گشای مشکل مردم باشند و در این بحبوحه خدمت رسانی چه بسا تجربه تلخ ابتلا به کرونا و مبارزه با بیماری را به کوله بار تجربیات دوران خدمت خود افزودند.

به بهانه فرا رسیدن چهارم شهریور ماه روز کارمند، به سراغ ابوالفضل علی اکبری کارمند جوان شبکه بهداشت و درمان شمیرانات رفتیم که چندی پیش مبتلا به کرونا شد و خوشبختانه پس از طی دوره سخت بیماری بهبود یافت و مجددا به محل خدمت خود بازگشت.

او که ۱۲ سال سابقه کار دارد، در واحد پذیرش مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ازگل فعالیت می کند و به گفته همکاران و مراجعان همواره با خوشرویی، وظیفه شناسی و دلسوزانه پاسخگوی مراجعان بوده است.

او میگوید: خدمت به مردم مایه افتخار من است اما حوزه بهداشت همیشه گمنام بوده است از ابتدای شیوع کرونا مرکز ازگل به عنوان سانتر ۱۶ ساعته کرونا شروع به فعالیت کرد و من نیز در کنار سایر همکاران بهداشتی و درمانی مشغول انجام وظیفه بودم.

او که متاهل دارای دو فرزند خردسال است و دلش برای نوازش پدرانه دختر سه ساله و پسر هفت ساله اش تنگ شده، ادامه داد: همسر و فرزندانم را برای این که از گزند بیماری در امان بمانند و مبادا بیماری از من که مرتبا با بیماران مشکوک و مبتلا در تماس هستم به آنان منتقل شود از ابتدای شیوع کرونا به منزل پدربزرگشان فرستاده ام و در این مدت فقط تلفنی با آنان تماس داشتم ویکی دو بار هم از دور خانواده ام را دیده ام تا مبادا مسبب بیمار شدنشان شوم.

وی که در شش ماهه گذشته تمامی روزها و حتی ایام تعطیل و عید انجام وظیفه کرده و حتی لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ نیز مشغول ارایه خدمت بوده است، درباره نحوه مبتلا شدن خود به کرونا گفت: روزانه حدود ۸۰ نفر مراجعه کننده دارد که پذیرش آنان توسط من انجام می شود. ۲۰ تا ۲۵ نفر این مراجعان دچار بیماری های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا هستند.

او خاطرنشان می کند که علی رغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و حفاظتی اما بالاخره از طریق مراجعان مبتلا به کرونا شده است.

ابوالفضل علی اکبری کمی از دوران سخت بیماری  برایمان صحبت می کند که بر وی بسیار سخت گذشته است و با ابراز خوشحالی از این که این دوره را به سلامت طی کرده می گوید: حدود شش هفته پیش با احساس ضعف و بی حالی شدید، بدن درد، تب و سرفه و تنگی نفس به پزشک مراجعه کردم که با نظر وی تست کرونا دادم ومثبت شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیتم خیلی حاد نبود و به بستری در بیمارستان منجر نشد و با تجویز پزشک قرار شد دو هفته ای را در منزل قرنطینه باشم. حال و هوای بدی داشتم، عوارض بیماری نظیر بدن درد و  تب شدید، سرگیجه، مشکلات تنفسی، درد سینه، سرفه و تنگی نفس از یک سو و دوری از همسر و فرزندانم از سوی دیگر آزارم می داد اما به هر ترتیب باید با این بیماری می جنگیدم پس  نبرد با کرونا را با تمام قوا آغاز کردم.

وی گفت: در این ۲ هفته دچار علایم تنفسی شدید شده بودم. سرفه و تنگی نفس امانم را بریده بود و اصلا نمی توانستم بخوابم یا دراز بکشم چون در حالت خوابیده تنفسم دچار مشکل می شد و دوران سختی را تحمل کردم اما خوشبختانه حالم بهتر شد و بیماری را شکست دادم. هرچند هنوز هم کمی از علایم بیماری وجود دارد اما خدا را شکر بهبود یافتم.

از این قهرمان بی ادعا خواستم که خاطره تلخ یا شیرینی از این دوران برایمان بازگو کند که تلخ ترین خاطره خود را مرگ زن و شوهری مسن در یک روز ذکر می کند و می گوید: یک زوج مسن سالها به مرکز ما مراجعه می کردند بسیار مهربان و به معنای واقعی فرشته بودند اما متاسفانه به کرونا مبتلا شدند و پس از بستری در بیمارستان هر دو در یک روز آسمانی شدند؛ یکی اذان صبح و دیگری اذان مغرب. این واقعه برای من بسیار تلخ بود.

مسئول پذیرش مرکز خدمات جامع سلامت  ازگل که  6 ماه گذشته در کنار کادر درمانی و بهداشتی مرکز خالصانه به انجام وظیفه و پاسخگویی به مراجعان پرداخته است به کارش عشق می ورزد و علی رغم وجود مشکلات معیشتی کارمندان، حمایت معنوی و دلجویی مسئولان را باعث افزایش انگیزه خود و سایر همکارانش می داند.

علی اکبری به عنوان کسی که بیماری کرونا را تجربه کرده و از این نبرد دشوار پیروز بیرون آمده به هموطنان توصیه می کند که بیشتر مراقب باشند و ملاحظات بهداشتی و حفاظتی را به خوبی رعایت کنند و حتی لحظه ای ماسک را از صورت خود برندارند، دست های خود را مرتب ضدعفونی کرده و رعایت فاصله گذاری را داشته باشند.

وی ضمن آرزوی سلامت برای تمامی مردم این مرز و بوم به همه تاکید می کند: برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج نشوید، این مریضی خیلی سریعتر از آنچه که فکر می کنید شما را درگیر می کند

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

ایرنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: