کد خبر: ۲۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 23
سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سرطان که به اختصار سامانه سیمای سرطان نامیده می شود، رونمایی شد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در مراسم رونمایی این سامانه با اشاره به اینکه در قالب این سامانه افراد بهتر، مناسب تر و زودتر خدمات را دریافت کنند، گفت: امروز ماحصل تلاش هایی که برای توسعه زیر ساخت اطلاعاتی سرطان در سال های گذشته انجام شد، در قالب این سامانه ارائه شده است.

به گزارش شفاآنلاین: علی قنبری مطلق اظهار داشت: گزارش منظم از ثبت سرطان، ایجاد پرنده و نسخه الکترونیکی و اجرای برنامه پیشگیری و تشخیص زودهنگام و داشبورد از جمله دستاوردهای این سامانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تحت وب بودن، امکان اتصال به سامانه های دیگر و امکان مدیریت کاربران مختلف از جمله مشخصات این سامانه است ، ادامه داد: سیاستگذاران، پزشکان و ارائه دهندگان خدمت، پژوهشگران، بیماران، سازمان های مردم نهاد از کاربران این سامانه خواهند بود.

قنبری مطلق ادامه داد: داشبورد اطلاعاتی سرطان از ابتدای مهرماه در اختیار سیاستگذاران، محققان و پژوهشگران کشور قرار خواهد گرفت تا در کارهای خود از آن استفاده کرد.

وی افزود: در این سامانه علاوه بر اطلاعاتی مانند ثبت اطلاعات سرطان های مختلف، جدیدترین اطلاعات در مورد آموزش در اختیار مردم قرار می گیرد و به عبارتی این سامانه رسمی دبیرخانه ملی مدیریت وزارت بهداشت است.

وی اظهار داشت: هرچند رونمایی رسمی این سامانه امروز انجام شد، اما بخش های آن از چند سال پیش کار می کند و بخش های جدیدی هم به این سامانه اضافه شده تا به کاهش مشکلات بیماران مبتلا به سرطان کمک کند.

این سامانه امروز با حضور رضا ملک زاده نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه در سالن جلسات معاونت تحقیقات وزارتخانه رونمایی شد. 

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: