کد خبر: ۲۶۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 21
ضرورت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مستلزم اتصال زنجیره جامعه است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: حساس‌سازی ذهنی موثرترین روش ترغیب افراد جامعه به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا است.

به گزارش شفاآنلاین: حمید پیروی افزود: تداوم حساس‌سازی ذهنی و افزایش آگاهی جامعه درباره آسیب‌ها و مخاطرات کرونا و چگونگی محافظت شخصی از این ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کشور افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی به ویژه متولیان بهداشت و درمان نیز به طور حتم جامعه را به رعایت این اصول تشویق می‌کند.

به گفته پیروی، در عین حال تناقض در رفتار و گفتار نیز حساسیت ذهنی شهروندان و بالتبع رعایت اصول پزشکی را کاهش می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز شیوع کرونا تمرکز بر این بیماری، با تعطیلی کسب وکارها، مراکز اقتصادی و تجاری و همچنین وحشت روانی جامعه از این ویروس پیک بیماری را شکست.

پیروی افزود: با گذشت زمان به تدریج بیماری برای شهروندان عادی و وضعیت اقتصادی کشور سبب بازگشایی مراکز تجاری - اقتصادی و حضور دست‌فروشان و کارگران روزمزد در سطح شهر (بدون رعایت اصول بهداشتی) شد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش در باره مخاطرات کرونا باید تداوم داشته باشد؛ اعلام و انتشار آمار ابتلا به کرونا باید با برنامه‌های آموزشی تصویری، طنز، کاریکاتور، تهیه و تولید ماسک در منزل و... همراه باشد.

ضرورت سازگاری با سبک جدید زندگی

وی افزود: اکنون برخی شهروندان نیز سبک جدید زندگی سازگار با کرونا را پذیرفته‌اند؛ تاکنون دارو و واکسن قطعی برای این ویروس مشخص نشده و بر این اساس بهترین گزینه سازگاری و اهتمام جهت پیشگیری از این بیماری است.

پیروی یادآور شد: ضرورت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مستلزم اتصال زنجیره جامعه است؛ ارگان‌های خصوصی و دولتی، شهروندان، متولیان بهداشت و درمان باید با حفظ وحدت برای مقابله با بیماری اقدام کنند.

به گفته این روانشناس، اعمال درازمدت محدودیت‌ها نظیر قرنطینه خانگی نیز گاه تاثیر فرسایشی و موجب تبعات روانی، اجتماعی، اقتصادی متعددی می‌شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: