کد خبر: ۲۶۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 19
بحران ويروس کرونا در نيمه نخست سال ميلادي جاري، ۹۰ ميليارد يورو نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به صنعت خودرو اروپا خسارت زده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>به نوشته روز سه‌شنبه روزنامه اقتصادي «لزکو» فرانسه، ويروس  کرونا در مجموع ۶ توليدکننده اصلي خودرو اروپايي را در نيمه نخست سال ۲۰۲۰ميلادي نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ از ۹۰ ميليارد يورو درآمد محروم کرده است. با اين وجود، اقدام‌هاي بيکاري موقت و صرفه‌جويي‌ها از خطرات عدم موفقيت مالي خودروسازهاي اروپايي‌ها مانع شد.

به گزارش شفاآنلاین: خطوط توليد خودروسازهاي اروپايي به دليل بحران بهداشتي ناشي از کرونا تقريبا دو ماه در قاره کهن متوقف شد.

«فيليپ اوشوآ» تحليلگر بانک سرمايه‌گذاري «جفري» آمريکا مي‌گويد: ما واقعا واهمه داشتيم اما در نهايت به مرگ منجر نشد. توليدکنندگان خودرو زيان‌هاي احتمالي مربوط به بيماري همه گير کوويد – ۱۹ را تا حدود زيادي محدود کردند.

لزکو نوشت: با اين وجود، ترس از بدتر شدن شرايط وجود داشت. بحران بهداشتي منجر به توقف خطوط توليد براي چند هفته و کاهش ميزان ورود سرمايه به کمترين ميزان ممکن شد. اين کارشناس خودرو مي‌گويد: فعاليت‌ها به صفر کاهش يافت. ما هرگز چنين چيزي را نديده بوديم.

او افزود: توليدکنندگان ناچار به پرداخت‌هاي خود بودند که به طور سنتي با تاخير دو ماهه بدون اين که از سوي مشتري‌ها پرداختي وجود داشته باشد، انجام مي‌شد.

اين کارشناس مي‌گويد: ورود گسترده و سريع دولت‌ها با اقدام‌هاي بيکاري موقت و يا وام‌هاي تضمين شده صنعت خودرو را از مرگ حتمي نجات داد.

در اين پيوند، تارنماي آلماني «استاتيستا» که آمارهايي مبتني بر داده‌هاي موسسه‌ها و شرکت‌ها و همچنين داده‌هاي بخش تجاري ارائه مي‌کند نوشته است: در نيمه نخست سال ميلادي جاري، گروه «فولکس واگن» آلمان با اختصاص ۲۵.۸ درصد از ثبت‌نام‌هاي جديد خودروهاي مسافري بيشترين سهم از بازار اروپا را از آن خود کرده است. گروه‌هاي فرانسوي «پي. اس. آ» پژو و رنو هم هر کدام بيش از ۱۰ درصد سهم اين بازار را به خود اختصاص داده بودند.

اگر چه در حال حاضر نشانه‌هايي از بهبود اوضاع بازار خودرو در جهان در سه ماه دوم سال جاري ميلادي به چشم مي‌خورد، ‌اما تداوم روند شيوع بيماري کرونا آينده صنعت خودروسازي را در هاله‌اي از ابهام فرو برده است.

نشريه پلتس به تازگي با ارائه آماري از وضعيت صنعت خودرو در جهان نوشته بود: اگرچه صنعت خودرو در منطقه اتحاديه اروپا نيز در ۱۷ ماه گذشته رکود را تجربه کرده است، شاخص مديران خريد در ماه ژوئن(خرداد)  به بيشترين رقم در چهار ماه گذشته يعني ۴۷.۴ درصد رسيد. اين رقم در ماه مه حدود ۳۹.۴ درصد بود.

همچنين ميزان تقاضا براي خريد خودرو در اتحاديه اروپا در ماه ژوئن در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ميلادي با ۲۲.۳ درصد کاهش به ۹۴۹ هزار و ۷۲۲ خودرو رسيده است. همچنين اين رقم در نيمه نخست سال جاري ميلادي با ۵۲.۳ درصد کاهش روبرو بود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: