کد خبر: ۲۶۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 15
شمار تقاضاهاي پناهندگي پذيرفته شده در پي نخستين درخواست ارائه شده براي چهارمين ماه متوالي افزايش يافته
شفاآنلاین>اجتماعی>شمار درخواست‌هاي پناهندگي ارائه شده به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا پس از افتي شديد به دليل شيوع کرونا، در ماه ژوئن گذشته بار ديگر روندي افزايشي يافت و به ۳۱ هزار و ۵۰۰ مورد رسيد که نسبت به ماه "مي" گذشته، سه برابر شد.

به گزارش شفاآنلاین: دفتر حمايت از امور پناهندگي اتحاديه اروپا در ماه مي گذشته گزارش داده بود که تعداد درخواست‌هاي پناهندگي ارائه شده در اين ماه نسبت به پيش از شيوع ويروس کرونا ۸۴ درصد افت کرده بود.

در ماه آوريل نيز تنها هشت هزار و ۷۳۰ تقاضاي پناهندگي به کشورهاي اتحاديه اروپا تقديم شده بود که پايين‌ترين سطح ماهانه پس از سال ۲۰۰۸ به شمار مي‌رفت و ۸۷ درصد پايين‌تر از ماه‌هاي ژانويه و فوريه بود.

دفتر حمايت از امور پناهندگي اتحاديه اروپا در همين حال اعلام کرد که تمام کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، در ژوئن با تقاضاي پناهندگي کمتري در مقايسه با دو ماه نخست سال جاري ميلادي و دوران پيش از شيوع گسترده ويروس کرونا روبه رو شدند. به طوري که در نيمه نخست سال ۲۰۲۰ شمار درخواست‌هاي پناهندگي دريافتي توسط کشورهاي اتحاديه اروپا ۳۷ درصد در مقايسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش يافته است.

همچنين ارائه درخواست پناهندگي مجدد که پس از رد درخواست اوليه و از سوي پناه‌جويان حاضر در خاک کشور اروپايي ارائه مي‌شود، در ماه ژوئن ۱۱ درصد کاهش يافته ولي در مقايسه با دوره پيش از شيوع ويروس کرونا حدود ۹ درصد افزايش يافته است.


شهروندان سوريه و افغانستان همچون ماه‌هاي گذشته بيشترين تعداد درخواست‌هاي پناهندگي را به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا ارائه کرده‌اند و پس از آن‌ها، اتباع ونزوئلا و کلمبيا قرار دارند.

گزارش دفتر حمايت از امور پناهندگي اتحاديه اروپا نشان مي‌دهد که شمار تقاضاهاي پناهندگي پذيرفته شده در پي نخستين درخواست ارائه شده براي چهارمين ماه متوالي افزايش يافته؛ به طوري که کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در ژوئن گذشته در مجموع با ۳۴ هزار و ۳۰۰ تقاضاي پناهندگي موافقت کرده‌اند. با اين حال، تعداد پرونده‌هاي بلاتکيف نيز به روند صعودي خود ادامه داده و به حدود ۴۲۶ هزار و ۷۰۰ مورد رسيده است.

با اين حال، دفتر حمايت از امور پناهندگي اتحاديه اروپا پيش‌بيني کرده که شمار متقاضيان پناهندگي از کشورهاي اتحاديه اروپا در ماه‌هاي باقي‌ مانده از سال، دوباره روند صعودي به خود بگيرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: