کد خبر: ۲۱۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 07
وزیر جدید مهاجرت کبک نیز در معرفی برنامه 2019 گفته است این کاهش موقتی تضمین خواهد کرد که کسانی که پذیرفته شده اند بهتر می توانند جذب این استان فرانسوی زبان شوند و در عین حال، از دسترسی کارفرمایان کبکی به کارگران ماهر خارجی اطمینان حاصل خواهد شد
شفاآنلاین>اجتماعی>تا چند روز دیگر سال جدید فرا می رسد. این در حالی است که استان کبک در برنامه مهاجرتی سال 2019 خود اعلام کرده که این امکان وجود دارد که در سال 2019، تا سقف 42 هزار مقیم دائم را جذب کند و 24 هزار گواهی انتخاب (CSQ) صادر کند.

به گزارش شفاآنلاین، گفتنی است اکثر مهاجران جدید – یعنی 52 درصد آنها – که استان کبک در سال 2019 از آنها استقبال خواهد کرد از طریق برنامه های مهاجرت<Migration> کاری این استان که برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) هم شامل آنها می شود وارد این استان خواهند شد.

کبک برای سال 2019 قصد دارد 40 هزار مهاجر (مقیم دائم) را جذب کند. این تعداد شامل 23,450 مهاجر و 19,500 کارگر ماهر می شود که از طریق برنامه مهاجر کاری کبک به این استان خواهند رفت. کبک همچنین قصد دارد که از طریق برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک، برنامه کارآفرین کبک و برنامه کارگر خویش فرمای کبک (Self-Employed)  3,200 مهاجر را جذب کند. همچنین، استان کبک برای سایر دسته های مهاجرت کاری/اقتصادی نظیر مددرسانان (Caregivers) و سایر مشاغل  750 مهاجر را جذب خواهد کرد.

16,550 مقیم دائم جدید از طریق اسپانسرشیپ خانواده، پناهندگی، سایر برنامه های ماجرتی وارد استان کبک خواهند شد. در رابطه با گواهی انتخاب کبک (Certificats de séléction du Québec, or CSQs) نیز استان کبک سال دیگر (یعنی 2019) بین 20,200 تا 24,800 گواهی صادر خواهد کرد.

علاوه بر این، به موجب Canada-Quebec Accord، استان کبک تنها استان کانادا است که مسئولیت کامل انتخاب مهاجرانی که مقصدشان این استان است را بر عهده دارد. آندسته از افرادی که CSQ برایشان صادر شده می توانند مستقیما برای دریافت ویزای اقامت دائم به دولت کانادا تقاضا ارائه کنند. به موجب برنامه 2019، کارگران ماهر بین 12,500 تا 15000 CSQ دریافت خواهند کرد و این رقم معادل بیش از نیم مجموع CSQ های برآورد شده است.

کاندیدهایی که در برنامه های گوناگون مهاجرت کسب و کار هستند نیز بین 21,000 تا 2,800 CSQ دریافت خواهند کرد. گفتنی است تعداد CSQ ها و پذیرش های سال 2019 استان کبک نسبت به سال قبل کمتر است و یادآور وعده ای است که حزب ائتلاف آینده کبک (Coalition Avenir Québec) برای کاهش موقتی مهاجرت داده بود و بیان کرده بود که سالانه 10 هزار نفر از تعداد مهاجران کم خواهد کرد.

وزیر جدید مهاجرت کبک نیز در معرفی برنامه 2019 گفته است این کاهش موقتی تضمین خواهد کرد که کسانی که پذیرفته شده اند بهتر می توانند جذب این استان فرانسوی زبان شوند و در عین حال، از دسترسی کارفرمایان کبکی به کارگران ماهر خارجی اطمینان حاصل خواهد شد.

طی انتخاباتی که در پاییز برگزار شد، از وعده ای که حزب Coalition Avenir Québec مبنی بر کاهش جذب مهاجر داده بود به عنوان یک حرکت پوپولیستی انتقاد شد که مدافعان آن چشم خود را بر واقعیت کمبود روزافزون نیروی کار در کبک بسته اند. جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی کانادا نیز روز سه شنبه این نگرانی را بار دیگر بیان کرد. او به خبرنگاران گفت: ” آنچه که از سراسر کبک به گوش من می رسد نگرانی درباره کمبود نیروی کار است. فکر نمی کنم که الان زمان مناسبی برای کاهش تعداد مهاجران باشد.”CIC News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: