کد خبر: ۲۶۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 14
رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛
صفاریه درباره آخرین وضعیت ارسال محموله های دارویی برای مردم حادثه دیده بیروت توضیحاتی داد.

شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>حسن صفاریه رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور در تشریح آخرین وضعیت ارسال و توزیع اقلام پزشکی به مردم حادثه دیده بیروت گفت: با توجه به این موضوع که حادثه انفجار در بیروت لبنان فاجعه انسانی ساخته دست بشر بود حسب دستور رئیس جمعیت هلال احمرکمک های جمهوری اسلامی ایران به سمت لبنان ارسال شد.

به گزارش شفاآنلاین: رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور  افزود: در حوادث ساخت دست بشر جمعیت ملی می تواند برای کمک به مردم حادثه دیده وارد ماموریت شود و باید به این نکته تاکید کنم که در این دست حوادث نوعی مراوده بین المللی شکل می گیرد.

صفاریه بیان کرد:  در پی وقوع حادثه انفجار در بیروت سازمان تدارکات پزشکی مامور شد محموله دارویی اولیه مورد نیاز را تامین کند و از راه هوایی اقلام ارسال شد.

او تصریح کرد: نگرش و هدف ما در ماموریت بیروت کمک به مردم آسیب دیده ای است که دچار سوختگی، شکستگی ناشی از حادثه شدند و تا به امروز ۶۰ قلم داروی پزشکی به کشور آسیب دیده لبنان ارسال شده است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور  در پاسخ به این سوال که بیشترین اقلام پزشکی و دارویی مورد نیاز مردم حادثه دیده بیروت کدام اقلام است؟ گفت: درخواست اقلام مورد نیاز دارویی در حال حاضر برای بیماری های مزمن از قبیل داروهای فشار خون، چربی خون و دیابت است.

صفاریه در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز درخواستی برای ارسال محموله های دیگر دارویی از سوی لبنان در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است یا خیر؛ گفت: تا به امروز درخواستی اعلام نشده است و باید به این نکته تاکید کنم که هر زمان اعلام نیاز دارویی شود جمعیت هلال احمر آمادگی ارسال آن را دارد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

yjc 

برچسب ها: دارو ، هلال احمر ، بیروت ، لبنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: