کد خبر: ۲۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 13
سیر یکی از محصولاتی است که به راحتی در دسترس همه قرار می‌گیرد. حتی در تعطیلات
شفاآنلاین>سلامت>ارزش غذایی و درمانی سیر خام بیشتر از سیر پخته است، اما برخی افراد با روش اشتباه سیر خام را مصرف می‌کنند، روش صحیح خوردن سیر خام بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

به گزارش شفاآنلاین: فواید بیشمار خوردن سیر برای سلامتی بدن را نمی‌توان انکار کرد و توصیه‌های فراوانی برای خوردن سیر در طب سنتی آمده است، اما یک سوال و آنهم اینکه خوردن سیر خام بهتر است یا سیر پخته؟ خوردن سیر خام ممکن است خیلی جذاب به نظر نرسد، اما موثر است به همین دلیل است که بسیاری از ما حداقل تلاش کرده ایم از طریق خوردن سیر خام درد‌های شدید را تسکین دهیم.

برای استفاده از خواص واقعی سیر آن را خام بخوریم یا پخته؟

سیر یکی از محصولاتی است که به راحتی در دسترس همه قرار می‌گیرد. حتی در تعطیلات! اما بهترین راه برای خوردن آن چگونه است؟ خام یا پخته؟ شاید شما پاسخ صحیح این سوال را بدانید برای همین اغلب سیر خام مصرف می‌کنید.

ممکن است بعضی از افراد به مصرف سیر خام علاقه نداشته باشند چرا که بوی تندی دارد، اما باید بدانند سیر خام دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به سیر پخته و تفت داده شده است.

چنانچه در بخش‌های قبلی و در مطلب خواص سیر گفتیم بوی تیز و طعم تند سیر خام ناشی از ترکیب آلیسین در سیر است، که با حرارت از بین می‌رود؛ ترکیبی بسیار مهم که فواید درمانی قابل توجهی دارد به همین دلیل فواید سیر خام بیش از فواید سیر پخته شده می‌باشد.

البته تمام برتری خواص سیر خام نسبت به سیر پخته همین یک ماده نیست چراکه ویتامین C در سیر با حرارت ممکن است کاهش یابد بنابراین میزان این ویتامین در سیر خام بیش از سیر پخته شده است پس با توجه به این توضیحات توصیه می‌شود از همه سبزیجات به ویژه سیر به صورت خام استفاده شود.

چرا سیر خام بخوریم؟

خوب، پاسخ سریع این است که این درمانی ضد ویروسی قوی است و برای سرفه و ورم پستان خوب است؛ سیر اغلب برای درمان مواردی که در ادامه این بخش از سلامت نمناک گفته شده است توصیه می‌شود که شامل:

سرماخوردگی و آنفولانزا

سرفه

گلو درد

ورم پستان

فشار خون بالا

کاهش سطح کلسترول بد

کشتن انگل‌ها

تنظیم قند خون

عفونت گوش

افزایش جریان صفرا

تحریک ایمنی

ضد میکروبی

آشنایی با روش اشتباه و روش صحیح خوردن سیر خام


جویدن و قورت دادن: سیر بسیار تند است و جویدن آن کار آسانی نیست.

قورت دادن سیر درسته:قورت دادن سیر خام بسیار رایج است و مشکلات جویدن سیر را ندارد، اما این کار را نکنید چرا که قورت دادن سیر درسته خطراتی جدی در پی خواهد داشت.

سیر را به شکل قرص خرد کرده و با آب بنوشید از آنجا که سیر خام کمی سخت هضم می‌شود، از مقدار کوچک تری سیر استفاده کنید.

نکته: انتخاب نوشیدنی با چربی در آن به کم کردن طعم کمک می‌کند. یک اسموتی غلیظ آب و شیک خوردن قرص‌های سیر را خیلی آسان‌تر می‌سازد.

معمولا کسی سیر له شده را نمی‌خورد، اما برای عفونت‌های دهان یا گلو، گوش بسیار موثر است. سیر کوچکی را بین دندان‌های آسیاب خود قرار دهید و به آرامی فشار دهید. مجبور نیستید آن را بجوید. خرد کردن، الایسین تولید می‌کند و مواد ضد میکروبی دارد. طعم کمی دارد، و شیره آن به طور اساسی از سمت گلو پایین می‌رود. یک دقیقه آن را نگه دارید و بعد تف کنید.

نان تست با سیر:

سیر را به خوبی خرد کنید و ۲ قاشق چای خوری کره آب شده و یا اضافه کنید. روی نان تست بریزید و یا پخش کنید. ایده یک رستوران ایتالیایی است ممکن است مزه آن را دوست نداشته باشید، اما یکی از راه‌های استفاده از سیر خام است.اقتصاد۲۴


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: