کد خبر: ۲۶۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 10
ماندن درخانه باعث می‌شود که مادران و دختران دلسوزی بیشتری نسبت به هم داشته باشند و دشوار بودن شرایط را بهتر درک کنند
شفاآنلاین>سلامت>در این مطلب می‌خوانیم چگونه محدودیت‌های کرونایی باعث بهبود راوبط مادر-دختری شده است.

به گزارش شفاآنلاین: شیوع بیماری کرونا با خانه نشین کردن مردم، باعث بهبود روابط آن‌ها شده است. طبق تحقیقات وقت گذرانی اعضای خانواده، باعث استحکام بیشتر روابط بخصوص روابط مادر-دختری شده است.

در تحقیقی که در ۵۰۰ خانواده انجام شده، برخلاف آنچه که این تصور میشد‌ای محدویت‌ها باعث ایجاد بحران شود، اما درواقع روابط خانوادگی بواسطه مادران بهبود یافته است.

بیش از ۶۰% خانواده‌ها ارتباط مستحکم مادر-دختری را گزارش کردند. در حالت عادی مادران با وظایف متعددی در خانه مواجه اند و این مساله باعث کاهش توجه آن‌ها به دخترانشان می‌شود. دختران هم مجبورند که با هم سن و سالان خود ارتباط بگیرند و بهمین دلیل در سنین نوجوانی از مادرانشان فاصله می‌گیرند. اما شیوع کرونا وظایف مادران را برای همه مشخص کرده و باعث شده که با مشارکت همگانی، مادران نیز بتوانند زمان بیشتری را با اعضای خانواده سپری کنند. مادران در این وضعیت می‌توانند با دختران خود بیشتر صحبت کنند و به شیوه‌ای موثر افکار دختران خود را بسنجند.

مصیبت باعث نزدیکی مردم بهم می‌شود

همه مردم جهان در یک تراژدی بزرگ قرار دارند. همه اعضای خانواده در وضعیت مشابهی قرار دارند و این چیزی نیست که از قبل برای آن آمادگی داشته باشیم. پس ماندن درخانه باعث می‌شود که مادران و دختران دلسوزی بیشتری نسبت به هم داشته باشند و دشوار بودن شرایط را بهتر درک کنند.

در شرایط عادی همه به دنبال کار‌های خود هستند، اما در شرایط شیوع بیماری برخی ارتباطات گسسته بهبود یافته است.


آیا این پیشرفت‌ها موقتی است یا دائمی؟

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا بهبود روابط موقتی است یا دائمی؟ به اعتقاد یکی از محققان از آنجایی که این ارتباطات طی چندین ماه شکل گرفته، بنابراین می‌توان آن‌ها را قوی و مستحکم در نظر گرفت. البته پاسخ فرهنگی مردم نیز در این میان نقش دارد.

اگر فرهنگ بازهم به سمت شکسته شدن روابط و انتظارات خانواده‌ها برود، مخصوصا مادران کارمند، بنابراین حفظ این تغییر دشوار خواهد بود. مادران کارمند مجبورند مطابق گذشته بار همه کار‌ها را به دوش کشیده و تعادل را حفظ کنند.

وقتی انتظارات قبلی روی کار می‌آیند، زنان از اهداف خود در روابط منحرف شده و انرژی وزمان کافی برای تمرکز بروی روابط مادر-دختری را نخواهند داشت.

تغذیه روابط والدین با فرزندان
می‌توان روابط بهبود یافته مادر فرزندی را با صحبت کردن، گوش دادن به صحبت‌های یکدیگر و تغذیه روابط، بهبود بخشید. نظر یکدیگر را درباره مسائل جهان، فیلم‌هایی که دوست دارید، مدل‌هایی که می‌توانید در لباس پوشیدن انتخاب کنید و انتظاراتتان از آینده بپرسید.

مادران و دختران می‌توانند روابط بسیار فوق العاده‌ای داشته باشند. باید از این فرصت استفاده کرد و روابط آسیب دیده را بهبود بخشید.

با برگشتن شرایط به حالت عادی، حالا مادران باید زمان بیشتری را برای برنامه ریزی با دخترانشان اختصاص دهند، کمی خود را از بار کار‌ها کنار بکشند و تمرکز خود را روی کودکانشان بگذارند.

مشکلاتی که در زمان شیوع کرونا پایان پذیرفته را می‌توان تا همیشه حفظ کرد.

البته مادران و دختران همیشه مشکلاتی برای بحث دارند. انتظارات غیرواقع بینانه و استاندارد‌هایی که در جامعه برای زنان تعریف کرده ایم، باعث از بین رفتن روابط مادر-دختری می‌شود.

وقتی روابط مادر-دختری بهبود می‌یابد، این مساله منجر به بهبود کیفیت روابط خانوادگی و در نهایت بهبود فرهنگ کل کشور می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی فاصله میان نسل‌ها و حتی احزاب سیاسی نیز افزایش یافته است. اما با کمی تلاش می‌توان دو نسل مختلف را بهم متصل کرد و شروعی دوباره را رقم زد.بهداشت نیوز 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: