کد خبر: ۲۶۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 09
در حال حاضر بخش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمان تفکیک شده و بر این اساس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (در صورت ضرورت) باید به منظور معالجه و درمان اقدام شود
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون یکهزار و ۴۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی بستری هستند.

به گزارش شفا آنلاین:ابوالفضل آفریده براساس آخرین آمار (تا ساعت ۸ بامداد روز یکشنبه ۱۹ مردادماه) ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع این بیماران بیش از ۳۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

 مطابق با آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۸۲ هزار و ۱۲۲ نفر بهبود یافته و ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر نیز جان باخته‌اند.

مراجعه به بیمارستان برای تایید ابتلا به کرونا ضروری است

آفریده همچنین در خصوص مراجعه بیماران به مراکز درمان اظهار داشت: تایید ابتلا به کرونا برای بیماران مشکوک به کووید ۱۹ ضروری است؛ اما این مراجعه باید با رعایت اصول بهداشتی و پزشکی انجام پذیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک ادامه داد: مراجعه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن همچون قلبی و عروقی که گاه به سبب ترس از ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند نیز ضروری است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمان تفکیک شده و بر این اساس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (در صورت ضرورت) باید به منظور معالجه و درمان اقدام شود.


آفریده تاکید کرد: بیماران خفیف (مبتلا به کرونا و دیگر بیماران) اما ترجیحا با رعایت اقدامات بهداشتی - درمانی در منزل جهت بهبود و معالجه اقدام کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: