کد خبر: ۲۶۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 06
برررسی پژوهشگران ژاپنی:
ویروسی که باعث بروز کووید-۱۹ می‌شود عمدتاً از طریق ذرات تولیدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می‌شود این ذرات به ‌دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی‌مانند و به ‌سرعت روی زمین یا سطوح می‌افتند
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از پژوهشگران در ژاپن می گویند که احتمالا می توانند با بررسی نتیجه آزمایش نمونه ادرار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وخیم شدن یا نشدن حال آنها در آینده را پیش بینی کنند.

به گزارش شفاآنلاین، پژوهشگران مرکز ملی بهداشت و پزشکی جهانی در توکیو یک پروتئین خاص موجود در ادرار را مورد بررسی قرار دادند آنها نمونه های ادرار ۴۱ بیمار کرونا که علائم خفیفی داشتند را آزمایش کردند.

این پژوهشگران بر روی پروتئینی بنام L-FABP تمرکز کردند که هنگام کاهش میزان اکسیژن بدن در ادرار فرد دیده می شود آنها رابطه بین میزان این پروتئین و پیشرفت بیماری کووید-۱۹ را تحلیل و بررسی کردند.

این پژوهشگران می گویند از ۱۳ بیماری که میزان این پروتئین در ادرارشان بیش از حد معمول بود، علائم هشت نفر آنها یک هفته بعد شدیدتر شد.


این پژوهشگران می گویند که پروتئین L-FABP را می توان با استفاده از کیت های آزمایشی متعارف تشخیص داد آنها همچنین می گویند نتایج این تحقیق نشان می دهد که آزمایش ادرار می تواند به پیش بینی شدید شدن علائم این بیماری کمک کند این پزوهشگران قصد دارند تحقیقاتشان را بر روی تعداد بیشتری از مبتلایان ادامه دهند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) بیماری واگیرداری است که ویروس تازه‌ کشف‌ شده کرونا باعث بروز آن می‌شود اکثر افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون نیاز به درمانی خاص بهبود می‌یابند.

ویروسی که باعث بروز کووید-۱۹ می‌شود عمدتاً از طریق ذرات تولیدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می‌شود این ذرات به ‌دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی‌مانند و به ‌سرعت روی زمین یا سطوح می‌افتند.

در صورت نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-۱۹، با تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم‌ها، بینی، یا دهان ممکن است به بیماری مبتلا شوید. تلویزیون دولتی ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: