کد خبر: ۲۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 05
به ناچار دانشگاه علوم پزشکی مجبور به انتخاب بیمارستان سوم یا افزایش تخت است، اما چیزی که از همه مهمتر است، تماس نزدیک پرستاران و درگیری و ابتلای اکثر آنان بعد از ماه ها کار شبانه روزی است
شفاآنلاین>سلامت>رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای پرستاران استان مرکزی به کرونا خبر داد و گفت: امیدوارم شاهد روزی نباشیم که تمام پل های پشت سرمان خراب شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، علی اکبر شمسی افزود: در حال حاضر دو بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آیت الله خوانساری به عنوان سانتر درمان کرونا تعیین شده اند که با توجه به میزان بالای مراجعین، هر دوی این مراکز پر هستند.

وی اظهار کرد: به ناچار دانشگاه علوم پزشکی مجبور به انتخاب بیمارستان سوم یا افزایش تخت است، اما چیزی که از همه مهمتر است، تماس نزدیک پرستاران و درگیری و ابتلای اکثر آنان بعد از ماه ها کار شبانه روزی است.

وی تاکید کرد: برای نشان دادن وضعیت بحرانی و خطرناک حال و روز پرسنل بخصوص پرستاران باید گفت به جز خمین و ساوه،  139 نفر از همکاران در دیگر شهرستان های استان به کرونا مبتلا شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای جذب نیرو صورت گرفته، ولی باید گفت با توجه به شرایط کنونی، تزریق نیروی انسانی جدید و تازه نفس به سیستم بهداشت و درمان، لازم اما کافی نیست.

رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به خارج شدن حدود 25 نفر از همکارانش از دوره کاری به دلیل بیماری اشاره کرد و گفت: با خارج شدن این تعداد نیرو، یا مجبور به تحمیل وظایف آنها به دیگر همکاران هستیم که این کار عملا خستگی بسیار زیادی برای بقیه را در پی دارد یا مجبور به کاهش تعداد نفرات در شیفت ها هستیم و این یعنی بخش ها با چیدمان حداقلی اداره می شوند.

شمسی گفت: البته با توجه به اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است، تعداد آمار بازنشستگان نیز بالا رفته و این مسئله کمبود نیرو در مراکز درمانی را تشدید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران این روزها با عشق و علاقه فراوان و با وجود تمام مشکلات و سختی ها مثل کمر درد، دیسک کمر، شکستگی دست و پا و حتی باردار بودن، در محل خدمت حاضر شده و به مردم خدمت رسانی می کنند، اما نگرانی اصلی این است که با توجه به افزایش آمار مبتلایان و شیب صعودی این بیماری در جامعه، این تعداد پرستار جوابگوی حجم زیاد بستری ها هست یا خیر؟

وی افزود: با توجه به ابتلای پرستاران و کاهش تعداد آنان، کیفیت و کمیت خدمات نیز کاهش پیدا خواهد کرد که این مورد اصلا در شان هم استانی های ما نیست.

رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از مردم خواست به شدت از حضور در مراسم ها و هرگونه تجمعی خودداری کرده و از خارج شدن از منزل بپرهیزند.

شمسی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های فداکارنه و ایثارگونه پرستاران با وجود تمام مشکلات اقتصادی و مالی و جسمی، به آنان، گفت: ستاد دانشگاه پیگیر مطالبات و معوقات آنها و تامین نیرو است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کنیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: