کد خبر: ۲۶۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 05
دو شرکت آمریکایی مدرنا و فایزر نیز نتایج نویدبخشی از مرحله نخست آزمایش‌های بالینی واکسن‌های ساخت خود را منتشر کرده و هر کدام از آنها از هفته پیش مرحله سوم آزمایش‌های بالینی را با حضور ۳۰ هزار داوطلب آغاز کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>چند روز بعد از اعلام موفقیت یک موسسه روسی در تولید واکسن کرونا،  امروز خبر داد که پس از شرکت های دارویی مُدرنا و فایزر، نوواواکس سومین شرکت آمریکایی است که خبر از موفقیت اولیه واکسن کرونای خود می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، شرکت نوواواکس دیروز (۱۴ مرداد) خبر داد که مرحله نخست آزمایش‌های بالینی واکسن کرونای آن با موفقیت روبرو شده است.

نتایج این مرحله از آزمایش‌های بالینی نوواواکس نشان می‌دهد که واکسن ساخت این شرکت بی خطر بوده و توانسته سیستم ایمنی داوطلبان را علیه ویروس کرونا تحریک کند.

به نوشته سی ان ان، در این مرحله به ۱۳۱ داوطلب ۲ دوز واکسن تزریق شد و مشخص شد که میزان پادتن‌های تولید شده داوطلبان به طور میانگین بیش از ۴ برابر میزان پادتن‌های افرادی است که بدون تزریق واکسن، کووید ۱۹ آن‌ها بهبود یافته است.

دو شرکت آمریکایی مدرنا و فایزر نیز نتایج نویدبخشی از مرحله نخست آزمایش‌های بالینی واکسن‌های ساخت خود را منتشر کرده و هر کدام از آنها از هفته پیش مرحله سوم آزمایش‌های بالینی را با حضور ۳۰ هزار داوطلب آغاز کرده‌اند.

نوواواکس پیش بینی کرده که واکسن تولیدی این شرکت اواخر سال میلادی جاری یا اوائل سال ۲۰۲۱میلادی به میزان کافی برای آمریکایی‌های پر ریسک مانند سالمندان و افرای که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تولید شود. تا آخر سال ۲۰۲۱ نیز واکسن به میزان کافی برای تمامی آمریکائیها تولید خواهد شد.سی ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: