کد خبر: ۲۶۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
درحالی که بیماری کووید-19 در آمریکا همچنان در حال شیوع است، دستور العمل های داده شده نمی تواند معلمان و دانش آموزان را از ابتلا به این بیماری در امان نگاه دارد
شفاآنلاین>اجتماعی>دونالد ترامپ باوجود مخالفت معلمان با آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا و باز شدن مدارس به دلیل همه‌گیری کرونا، در توئیتی با حروف بزرگ فریاد زد: مدارس را بازکنید که این مساله نیز خود مخالفت‌های بیشتری را در ایالت‌های مختلف برانگیخت.  

به گزارش شفاآنلاین، خیابان ها در سراسر شهرهای آمریکا که تا به امروز شاهد صحنه معترضان به نژادپرستی و برقرای عدالت اجتماعی  با شعار «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»؛ بودند، اکنون با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، نوع جدید از معترضان را شاهد است و آن حضور معلمان، کارکنان مدارس و اولیا دانش آموزان در مخالفت به بازشدن مدارس با شعار «جان دانش آموزان اهمیت دارد»، است.

روز گذشته (دوشنبه) اتحادیه های معلمان در شیکاگو، میلواکی و لس آنجلس در اعتراض به حضور فیزیکی دانش آموزان در سر کلاس ها به خیابان ها آمده و برخی نیز در مقابل دفاتر دولتی و ساختمان فرنداری ها  دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

معلمان در شهرهای شیکاگو، میلواکی و فالادلفیا روز گذشته در اعتراض به دستور العمل حضور دانش آموزان بر سرکلاس ها آنهم در زمان همه گیری ویروس کرونا که به برخی از فرمانداران ایالت ها داده شده است، بوق خودروهای خود را به نشانه اعتراض به صدا در آوردند.

اعتراض های گسترده نیز در مخالفت با این موضوع در بیرون از ساختمان اتاق بازرگانی لس آنجلس  برپا شد و حدود 400 دستگاه اتومبیل در  برابر منزل «ند لامونت» فرماندار ایالت کنتیکت آمریکا دست به یک اعتراض خیابانی زدند.

یک معلم مدرسه ابتدای در شیکاگو دراین باره به خبرگزاری رویترز گفت: نمی خواهم خودم و دانش آموزانم را به خطر بیاندازم، نمی خواهم به مانند یک موش آزمایشگاهی باشم.

رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که درحالی دستور العمل بازگشایی مدارس به فرمانداران ایالت های آمریکا داده شده است که شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا در ایالت های آریزونا، فلوریدا، کالیفرنیا و تگزاس آمار بالایی را در روزهای اخیر داشته است.

بیشترین اعتراض ها دراین مورد را اتحادیه معلمان شیکاگو داشته است که اعلام کرده اند؛ «درحالی که بیماری کووید-19 در آمریکا همچنان در حال شیوع است، دستور العمل های داده شده نمی تواند معلمان و دانش آموزان را از ابتلا به این بیماری در امان نگاه دارد».

تارنمای خبری «شیکاگو سان تایمز» (ChicagoSuntimes)  دراین باره نوشت: دستور العمل ارائه شده از سوی مقامات فدرال ، توصیه می کند تا برای بازگشت به مدارس، دانش آموزان دو روز در هفته و کارکنان و معلمان مدارس نیز چها روز در هفته در سر کلاس ها حاضر شوند.

اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس

نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» نیز دراین باره نوشت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در آمریکا دونالد ترامپ بر بازگشایی مدارس در پائیز امسال همچنان اصرار می ورزد.

این نشریه آمریکایی می نویسد: هم اکنون مناقشه بر سر بازگشایی مدارس در ایالت مریلند جایی که قرار است «بارون ترامپ» پسر رئیس جمهوری آمریکا در یکی از دبیرستان های این ایالت در هشتم سپتامبر (18 شهریور)  حضور یابد، در گرفته است.

یو.اس.ای تودی نوشت: «لاری هوگان» (Larry Hogan)  فرماندار ایالت مریلند 13مرداد ماه با دستورالعملی مربوط به بسته ماندن مدارس خصوصی تا حداقل اول ماه اکتبر (10 مهرماه) مخالفت  و مانع اجرای این فرمان شد و اجازه داد تا مدارس خصوصی بنابر دستورالعمل «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) هرگونه که خود تشخیص می دهند مدارس را بازنگه دارند.

با وجود تمامی مخالفت و اعتراض های سراسری در آمریکا از سوی معلمان، اتحادیه های معلمان، اولیا دانش آموزان و کارکنان مدارس به علت خطرناک بودن حضور فیزیکی دانش آموزان بر سرکلاس ها با وجود همه گیری ویروس کرونا، دونالد ترامپ ساعاتی پیش در توئیتی که تماما با حروف بزرگ نوشته شده در واقع فریاد زده: مدارس را بازکنید.

این توئیت مشابه تویئت هایی است که وی پیشتر برای بازگشایی برخی از ایالت های آمریکا  نوشته بود: (ایالت) ویرجینیا را «آزاد» کنید.

بازگشایی زودهنگام ایالت های آمریکایی که با وجود هشدار مقامات بهداشت و درمان در آمریکا، وضعیت همه گیری به ویروس کرونا را به مرحله رساند که بیش از چهار میلیون و 860 هزار نفر به کووید-19 و از این تعداد نیز نزدیک به 159 هزار جان باخته داشته باشد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار