کد خبر: ۲۶۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 31
هنگ کنگ محدودیت‌های جدیدی برای کنترل شیوع بیماری اعلام کرده است محدودیت‌های جدید از شدیدترین نوع خود از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه است این محدودیت‌ها از سه روز گذشته شروع شده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که تب کرونا در چین و هنگ کنگ در حال فروکش کردن بود شمار مبتلایان به این ویروس در روزهای گذشته دوباره افزایش یافته است به طوری که آمار روزانه برای سومین روز متوالی در چین بالای ۱۰۰ نفر را ثبت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،بر اساس آمار کمیسیون ملی چین،  در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۳ مورد داخلی و سه مورد وارداتی بوده است.

از تعداد مبتلایان داخلی، ۱۱۲ تن در استان مسلمان نشین سینکیانگ واقع در شمال چین و ۱۱ تن هم در استان لیائونینگ و بندر دالیان در جنوب شرق چین ثبت شده است.

در هنگ کنگ هم با افزایش شمار مبتلایان روزانه به بالای صد نفر آمار کلی این منطقه هم به سه هزار و ۱۵۱ تن رسیده است که از این تعداد ۲۵ تن جان باخته و هزار و ۶۶ تن هم درمان شده اند.

در این منطقه ویژه اداری، همزمان با شیوع موج دوم کرونا، «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ هشدار داده بود که با جهش موارد ابتلا به کرونا در هنگ کنگ، سیستم بیمارستان‌های این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.


در پی این وضعیت، هنگ کنگ محدودیت‌های جدیدی برای کنترل شیوع بیماری اعلام کرده است محدودیت‌های جدید از شدیدترین نوع خود از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه است این محدودیت‌ها از سه روز گذشته شروع شده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب، بیش از دو نفر اجازه ندارند با هم پشت یک میز در رستوران بنشینند، و زدن ماسک در فضاهای باز هم اجباری شده است؛ درحالی که قبلا فقط در فضاهای سرپوشیده اجباری بود.

شمار کل جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در چین به چهار هزار و ۳۲ تن رسیده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار