کد خبر: ۲۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 31
انگلیس در ابتدای شیوع کرونا با کمبود شدید تجهیزات محافظتی از جمله روپوش‌های پزشکی و چشم‌بند مواجه و ناچار شد برای کنترل انبار بیمارستان‌ها، توصیه‌های غیر بهداشتی ارائه کند
 شفاآنلاین>سلامت>هزاران تن از کادر درمانی انگلیس که در خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، در اعتراض به مخالفت دولت برای افزایش دستمزد این بخش در خیابان‌های مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش شفاآنلاین، در این حرکت اعتراضی معترضان شعارنوشته‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می کردند که روی آن به جان باختن صدها نفر از همکاران خود بر اثر کرونا اشاره و نوشته بود «ما جان خود را برای نجات شما به خطر می‌اندازیم ».

آنها که پس از راهپیمایی از خیابان‌های مرکزی لندن در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کردند، علیه سیاست‌های ریاضتی دولت شعارهایی را سر داده و از بوریس جانسون خواستند تا به جای کف زدن و تشویق کردن آنها، حقوق‌شان را افزایش دهد. 

دولت انگلیس که در میانه خروج از اتحادیه اروپا زیر فشارهای اقتصادی شدیدی قرار دارد تصمیم گرفته تا سال آینده میلادی حقوق برخی مشاغل در بخش‌های خدمات عمومی، از جمله کادر درمانی این کشور را افزایش ندهد.

این در حالیست که تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و نیروهای شاغل در خط مقدم بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و کمبود لباس‌های محافظتی جان خود را از دست داده‌اند.  

انگلیس در ابتدای شیوع کرونا با کمبود شدید تجهیزات محافظتی از جمله روپوش‌های پزشکی و چشم‌بند مواجه و ناچار شد برای کنترل انبار بیمارستان‌ها، توصیه‌های غیر بهداشتی ارائه کند.

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس فروردین گذشته از پزشکان و پرستاران این کشور خواسته بود به‌جای استفاده از روپوش تمام قد و یکبار پزشکی، گزینه‌هایی مانند پیش‌بند پلاستیکی یا استفاده از روپوش‌های قابل شست‌وشو را در نظر قرار دهند.

این سازمان همچنین از کادر درمانی خواسته بود روپوش‌های موجود را فقط در شرایطی که احتمال بالای تماس با ترشحات بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد استفاده کنند.

این تحولات سبب شد تا کارکنان بخش درمان انگلیس بارها درباره کمبود وسایل حفاظتی در مواجهه با بیماران کرونایی هشدار داده و یا در فضای مجازی از موسسه‌های خیریه طلب کمک کرده‌اند اما مقام‌های انگلیس به جای توجه به این درخواست،‌ آنها را توبیخ و یا تهدید به اخراج کنند.


اینک کارکنان بخش خدمات درمانی انگلیس درحالی علیه برنامه‌های ریاضتی دولت اعتراض می‌کنند که بوریس جانسون درباره شیوع موج دوم کرونا در این کشور و سراسر اروپا هشدار داده است. کارشناسان امور بهداشتی هم پیش بینی می‌کنند که موج جدید کرونا نسبت به دوره قبل مرگبارتر خواهد بود.

«پتریک والانس» مشاور عملی دولت احتمال داده که بیش از ۱۲۰ هزار نفر طی ۹ ماه زندگی خود را از دست بدهند.

وی گفته است: با توجه به اینکه در فصل زمستان و سرمای هوا افراد وقت بیشتری را در محیط های سربسته در کنار یکدیگر خواهند بود، موج دوم شیوع ویروس کرونا احتمالا جدی تر و مرگبارتر از شرایط فعلی خواهد بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده، انگلیس با ثبت ۴۵ هزار و ۹۹۹ مورد فوتی ناشی از کرونا، در زمان حاضر بیشترین تعداد تلفات را در قاره اروپا ثبت کرده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: