کد خبر: ۲۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۳ - 2014June 27
شفاآنلاين -مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشکده رویان گفت: با استفاده از سلول‌های بنیادین به تازگی بر روی درمان آرتروز تحقیقات خوبی را آغاز کرده‌ایم به طوری که این سلول‌ها به جای غضروف استفاده می‌شوند.
خبرگزاری فارس: استفاده از سلول‌های بنیادین برای درمان آرتروز/ آغاز فاز حیوانی برای درمان پوکی استخوان

به گزارش شفاآنلاين، ناصر اقدمی در نشست خبری انجمن ارتوپدی ایران با بيان اين خبر گفت: سلول‌درمانی موضوع جدیدی است که جلوی پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها را گرفته است و در حوزه ارتوپدی نیز به تازگی کاربرد زیادی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر استخوان تخریب شده باشد بیماری آرتروز ایجاد شده و شکستگی‌های بزرگی سبب شود که با دارو قابل ترمیم نباشد از سلول‌درمانی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی در بیماری‌های پوستی نیز اکنون علاوه بر ارتوپدی سلول‌درمانی شایع شده است چرا که کارآیی بالایی دارد و در حال حاضر در بحث درمان آرتروز به جای غضروف استفاده می‌شود.

مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشکده رویان گفت: در درمان بیماری آرتروز سلول‌های درمانی به جای غضروف استفاده می‌شوند و در شکستگی‌هایی که دیر یا بد جوش می‌خورند و همچنین کیست‌های استخوانی کاربرد دارند.

اقدمی گفت: هزینه درمان آرتروز با سلول‌های بنیادین اکنون بدون پوشش بیمه 3.5 میلیون تومان است چرا که روش جدیدی است و هنوز بیمه آن را پوشش نداده است.

وی گفت: برای درمان پوکی استخوان نیز با استفاده از سلول‌های بنیادین اقدامات درمان در فاز حیوانی آغاز شده و کم کم وارد فاز انسانی خواهیم شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: