کد خبر: ۲۶۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 23
قرار شد موضوع روایت کرونا در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گنجانده شود تا آثار برتر دانشجویی نیز در کتاب کرونا به روایت علوم انسانی سلامت گردآوری و ثبت و ضبط شود
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>مهلت ارسال آثار به رویداد کروناروایت به پایان رسید و فرآیند انتخاب آثار برتر از بین هفت هزار و ۷۴۳ اثر ارسالی به این رویداد در هفت بخش مختلف برای اعلام نتایج در آبان‌ماه آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین: محمد کیاسالار، دبیر رویداد کرونا روایت افزود: هفت هزار و ۷۴۳ اثر در سامانه کروناروایت ثبت شده است و مدیران بخش‌های مختلف، فرایند انتخاب آثار را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: آثاری که در بخش کرونا به روایت سینما انتخاب شود، در جشنواره‌های بین‌المللی سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران و فیلم‌های کودک و نوجوان حضور خواهد یافت و داوری خواهد شد.

دبیر کروناروایت همچنین از توافق با بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای ساخت آثار سینمایی مستقل و مبتنی بر مجموعه راش‌ها و روایت‌های منتخب کروناروایت خبر داد و گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز برای ثبت روند و رویداد کروناروایت اعلام آمادگی کرده است.

کیاسالار با اشاره به آثار متنوع و متعددی که در بخش «کرونا به روایت تصویر» ثبت شده، گفت: در این بخش نیز با خانه هنرمندان ایران توافق شده است تا دو نمایشگاه از آثار منتخب برپا شود که اولین نمایشگاه در حوالی روز پزشک از ۲۴ مرداد تا ۱۰ شهریور به صورت محدود در یک گالری برگزار می‌شود و دومین نمایشگاه به شکل فراگیرتری در پاییز برپا می‌شود و در آن تمام گالری‌های خانه هنرمندان به آثار منتخب «کرونا به روایت تصویر» اختصاص خواهد یافت. 

دبیر کروناروایت همچنین از گفتگو با دبیران برخی جشنواره‌های متناظر (مانند کروناداستان) برای جلب آثار برتر آنها به منظور گنجاندن در مجلدات کروناروایت خبر داد و گفت: همچنین در تفاهمی که با ریاست مرکز استعدادهای درخشان وزارت بهداشت داشتیم، قرار شد موضوع روایت کرونا در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گنجانده شود تا آثار برتر دانشجویی نیز در کتاب کرونا به روایت علوم انسانی سلامت گردآوری و ثبت و ضبط شود.

محمد کیاسالار در خصوص زمان و شیوه برگزاری اختتامیه کروناروایت نیز گفت: در شورای سیاستگذاری، ماه آبان‌ برای برگزاری اختتامیه انتخاب شده است و بر حسب اینکه در آن زمان ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری مراسم و گردهمایی را بدهد یا خیر، اختتامیه به شکل فیزیکی یا مجازی برگزار خواهد شد.  

با یک شرکت اصیل ایرانی در خصوص حمایت مالی از پروژه کروناروایت گفتگوهایی داشته‌ایم که پس از نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد. 


دبیر کروناروایت همچنین با اشاره به ایده اولیه کروناروایت که مستندسازی کرونا در ۱۰ روایت بود، گفت در تفاهمی که با یک شرکت مهندسی فعال در عرصه دیجیتال داشته‌ایم، قرار شده است محتوای کروناروایت به شکل کتاب الکترونیکی با فرمت ePUB۳ نیز عرضه شود؛ یعنی علاوه بر متن و تصویر، در کتاب‌های کروناروایت از فیلم و پادکست و لینک و محتوای تعاملی نیز استفاده کنیم و کتاب‌هایی چندرسانه‌ای داشته باشیم که خوانندگانش هنگام مطالعه کتاب، تجربه‌ای همانند مشاهده یک مستند داشته باشند و امکان رجوع به منابع خارج از کتاب نیز با استفاده از لینک‌های موجود فراهم باشد.

رویداد کروناروایت در هفت بخش مختلف شامل کرونا به روایت سینما (فیلم موبایلی، فیلم مستند، فیلم کوتاه، ویدیوکلیپ، نماهنگ، پویانمایی، برنامه تلویزیونی و فیلم داستانی)، کرونا به روایت ادبیات (داستان کوتاه، داستانک، روایت و شعر)، کرونا به روایت تصویر (عکس، طرح، کارتون، پوستر، خط و نقاشی)، کرونا به روایت رسانه (یادداشت و گزارش)، کرونا به روایت علوم انسانی سلامت (اخلاق پزشکی، فلسفه پزشکی، آموزش پزشکی و جامعه‌شناسی پزشکی)، کرونا به روایت پژوهش (مقاله علمی)، کرونا به روایت ایثار (درباره شهدای سلامت)، کرونا به روایت آموزش همگانی، کرونا به روایت رادیو و تلویزیون و کرونا به روایت مسئولیت اجتماعی برگزار می شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: