کد خبر: ۲۶۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 20
درحال حاضر ما هيچ کنترلي بر ويروس کرونا نداريم و درحقيقت اين کرونا است که بر ما کنترل و احاطه دارد و بازيچه آن قرار گرفته ايم
 شفاآنلاین>سلامت>وضعيت قرمز ابتلا به ويروس کرونا در بيش از نيمي از ايالت‌هاي آمريکا، به گونه‌اي شده که به گفته کارشناسان و حتي مقامات آمريکايي اکنون وضعيت اين ويروس در اين کشور از کنترل خارج شده، به نحوي که همراه با افزايش اختلافات و سوءمديريت، کرونا در اين کشور گسترش يافته است.

به گزارش شفاآنلاین، همه گيري ويروس کرونا در بيش از ۳۰ ايالت آمريکا رو به وخامت و فزوني است و بدترين وضعيت را ايالت فلوريدا دارد که با اصرار کاخ سفيد، فرماندار اين ايالت  در بازگشايي اماکن عمومي تعجيل کرد.

بنابراين گزارش در ايالت فلوريدا تنها در مدت يک روز ۱۰ هزار و ۳۲۷ مورد جديد ابتلا به ويروس کرونا اعلام شده است که در مجموع شمار مبتلايان به اين ويروس در اين ايالت به ۳۳۸هزار نفر رسيده است، از اين تعداد نيز با ۹۰ فوتي جديد، شمار کلي جان باختگان به کوويد-۱۹ در اين ايالت به چهار هزار و ۸۹۴ نفر رسانده است.

فلوريدا در کنترل کرونا 

«دن جيلبر» شهردار شهر «ميامي» ايالت فلوريدا در ارتباط با وضعيت بحراني اين ايالت به سي ان ان گفت: درحال حاضر ما هيچ کنترلي بر ويروس کرونا نداريم و درحقيقت اين کرونا است که بر ما کنترل و احاطه دارد و بازيچه آن قرار گرفته ايم.

شهردار ميامي افزود: اين موضوع نيازمند به يک واکنش هماهنگ در مواجه با اين همه گيري است و  رئيس جمهوري آمريکا و فرماندار ايالت فلوريدا در بازگشايي اين ايالت خطا کردند و اکنون که حکم به بازگشايي مدارس داده اند، حتي صدايي از اين افراد براي استفاده از زدن ماسک شنيده نمي شود.


اختلاف نظر از کاخ سفيد تا مسئولان رده پايين

شبکه خبري سي ان ان در ادامه گزارش داد: هيچ هماهنگي درميان مسئولان آمريکايي وجود ندارد و از کاخ  سفيد گرفته تا فرماندار، بخشدار و شهردار در نحوه مقابله با همه گيري کوويد-۱۹ صداهاي مختلف و اختلاف نظر وجود دارد.

سياست هاي غلط و سوءمديريت کاخ سفيد

سي ان ان در ادامه گزارش داد: بسياري از کارشناسان ازجمله گزارش نشريه نيويورک تايمز، سياست هاي غلط کاخ سفيد را عامل وضعيت کنوني همه گيري کرونا در آمريکا مي دانند.

اين شبکه خبري افزود: اين گزارش نشان مي دهد که کاخ سفيد به هشدارهاي داده شده در ماه آوريل(ارديبهشت) توجه نداشته و به جاي تمرکز بر مقابله با ويروس کرونا بر بازگشايي آمريکا توجه داشته و فردي که در مرکز تصميم گيري بازگشايي ايالت هاي آمريکا قرا داشته دکتر   «دبورا برکس» از کار گروه مبارزه با ويروس کرونا در کاخ سفيد بوده است.

سي ان ان ادامه داد: وي مدل همه گيري ويروس کرونا در آمريکا را همچون مدل کرونا در ايتاليا قياس کرده بود، اما داده هاي ماه ژوئن(خرداد)  درمورد مبتلايان به کوويد-۱۹ در آمريکا آن را اشتباه نشان داد.

ترامپ هواداران خود را «غال» گذاشت

سي ان ان افزود: درحالي که کاخ سفيد در مهار ويروس کرونا عقيم مانده است، ترامپ نيز با توجه به وخيم تر شدن همه گيري اين ويروس که در چند کارزار انتخاباتي جمعيتي به مراتب کم تر از حد قابل قبول شرکت کرده بودند و ديگر کارزار انتخاباتي وي در «پورتسموث» ايالت نيوهمپشاير  لغو شد، وي اين بار  هواداران خود که در کارزار انتخاباتي که در روز جمعه گردهم آمده بودند با برقراري يک تماس تلفني از راه دور که به مدت ۲۳ دقيقه به درازا انجاميد و در زمينه هاي مختلف از ويروس کرونا تا رقيب انتخاباتي را در بر ميگرفت، غال گذاشت و موجب دلسردي هوادارنش شد.

کاخ سفيد از همان ابتدا به بيراهه رفت

دکتر «ساجو متيو» کارشناس امور بهداشتي  در مورد وضعيت بحراني همه گيري ويروس کرونا در آمريکا به سي ان ان گفت: کاخ سفيد از ابتداي امر به بي راهه رفت، ما از همان اول در مقابله با اين ويروس درست عمل نکرديم،  درماه مارس(اسفند)  بايد بسته شدن «نرم» ايالت هاي را انجام مي داديم که تنها ۱۵ ايالت مبادرت به اين کار کرد، آنگاه خيلي زود اقدام به بازگشايي امکان عمومي در آمريکا شده که اکنون نتيجه آن را با هزينه اي گزاف شاهديم؛  بستري شدن و جان باختن گسترده شهروندان آمريکايي.

شمار جان باختگان در آمريکا به زودي  به بيش از ۱۵۷ هزار نفر مي رسد

شبکه تلويزيوني سي ان ان همچنين افزود:  «مرکز پيشگيري و درمان بيماري» در آمريکا نسبت به افزايش شمار جان باختگان به کوويد-۱۹ دراين کشور هشدار داده و اعلام کرد که تا اوايل ماه اگوست(مرداد- شهر يور)  تعداد جان باختگان به اين ويروس به بيش از ۱۵۷ هزار نفر خواهد رسيد.

تارنماي خبري «وردمترز دات اينفو» امروز(يکشنبه) شمار مبتلايان به ويروس کرونا در آمريکا را تا لحظه مخابره اين خبر سه ميليون و ۸۳۳ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام کرد.

وردمترز دات اينفو  همچنين شمار جان باختگان مبتلا به کوويد-۱۹ در آمريکا را ۱۴۲هزار و ۸۷۷ نفر اعلام کرد.

اين درحالي است که در ۲۶ تيرماه شمار موارد تازه ابتلا به ويروس کرونا در آمريکا تنها در يک روز به ۷۷هزار و ۲۲۵ نفر رسيد.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: