کد خبر: ۲۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 20
همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا افراد مجبور به استفاده بیشتر از فضای مجازی شوند. مردم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند به جای مراجعات بیهوده یکسری اقداماتشان را در اینترنت انجام دهند تا از روبرو شدن با افراد در جامعه جلوگیری شود
 شفاآنلاین>سلامت>سرعت برق آسای انتشار کرونا در حهان، پیامدهای مختلفی از جمله خانه‌نشین کردن مردم و روی آوردن به فضای مجازی برای انجام فعالیتهای اقتصادی و روزمره داشته است که این موضوع زمینه سواستفاده بیشتر افراد سودجو و هکرها یا به معنایی سارقان سایبری را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیشتر کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، در میان انجام فعالیتهای مالی و اقتصادی در فضای مجازی، خریدهای اینترنتی در این دوران نیز افزایش یافته که خود خطراتی را به دنبال داشته است و به همین دلیل کارشناسان به افراد هشدار می‌دهند در انجام فعالیتهای اقتصادی در اینترنت مراقب هکرها و افراد سودجو باشند.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا افراد مجبور به استفاده بیشتر از فضای مجازی شوند. مردم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند به جای مراجعات بیهوده یکسری اقداماتشان را در اینترنت انجام دهند تا از روبرو شدن با افراد در جامعه جلوگیری شود.

حضور گسترده افراد در فضای مجازی که به راحتی می‌تواند بدون بدون شناسایی و پنهانی باشد، باعث شده تا فعالیتهای سایبری خلافکاران و به اصطلاح سارقان سایبری امری شایع شود. کارشناسان هشدار داده‌اند که این برهه بیشتر از هر زمان دیگری افراد باید مراقب خریدهای اینترنتی و امنیت حساب‌های بانکی‌شان باشند.

کارشناسان حوزه آی تی به دولتها توصیه کرده اند که آموزش‌های لازم برای جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی در دستورکار قرار بگیرد.

مقامات و نهادهای مالی جهان نیز نسبت به سوءاستفاده‌های مالی همزمان با افزایش فعالیت‌های مالی در فضای مجازی هشدار داده‌اند. نهادهای امنیتی نیز از بانک‌ها خواسته‌اند تا نسبت به افزایش حملات سایبری در دوران کرونا هوشیار باشند.


بانک مرکزی اروپا نیز به موسسات مالی اروپایی اعلام کرده که لازم است تدابیر امنیت سایبری را تقویت کنند. افزایش استفاده شهروندان جهان از بانکداری الکترونیکی در دوران کرونا باعث شده تا نهادهای مالی در سراسر دنیا نسبت به آسیب‌پذیری سیستم‌های الکترونیکی نگران شوند.

کارشناسان امنیت سایبری به کارمندان بانکی که دورکار هستند، هشدار می‌دهند در زمان فعالیت از منزل به طور جدی مراقب استفاده از سیستم بانک متبوع‌شان در منازل باشند.

برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند، ممکن است فعالیت کارمندان بخش های مالی از جمله بانک‌ها در منازل‌ برای سلامتی‌شان در دوران کرونا مفید باشد اما عدم توجه آنها به تدابیر امنیت سایبری می‌تواند منجر به سوءاستفاده هکرها شود. تهدیدات سایبری در این دوران به شدت افزایش یافته و لازم است امنیت شبکه‌های سیستمی نهادها تقویت شوند.

در همین حال قانونگذاران و کارشناسان آمریکایی نیز در مورد افزایش حملات سایبری به نهادهای مالی در این کشور هشدار داده‌اند.

تام کلرمان یک عضو کمیسیون امنیت سایبری ریاست جمهوری در دوران باراک اوباما تایید کرد که آمریکا در حال حاضر با چالش افزایش حملات سایبری به نهادهای مختلف به ویژه نهادهای مالی روبرو بوده است.

وی گفت که آمریکا در سالهای گذشته نیز با این چالش روبرو بوده اما همزمان با شیوع کرونا و گرایش چشمگیر افراد به فضای مجازی برای دور بودن از جامعه، این چالش به خطر جدی تبدیل شده است.

این کارشناس آمریکایی گفت که هکرها با استفاده از بدافزارهای مختلف به دنبال تضعیف امنیت سیستم‌ نهادهای مالی در این کشور هستند.

همچنین اف بی آی اخیرا به شهروندان آمریکایی در مورد امنیت تلفن‌های همراه‌شان هشدار داد و اعلام کرده با توجه به استفاده گسترده از اپلیکیشن‌های مختلف مالی در تلفن‌های همراه، افراد باید مراقب تبادلات مالی‌شان باشند.

کرونا نه تنها شرایط پیچیده‌ای را برای زندگی امروز مردم جهان ایجاد کرده، چالش‌های مختلفی از جمله تهدیدها علیه تبادلات مالی در فضای مجازی به دنبال داشته است بنابراین لزوم هوشیاری برای مقابله با سوءاستفادکنندگان از تراکنش‌های مالی افراد بیش از پیش احساس می‌شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: