کد خبر: ۲۶۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 17
هیچکدام از این علائم قطعی نیستند و مستندات کافی در خصوص اینکه این عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند، وجود ندارد
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص مغز و اعصاب بیان نکاتی در خصوص عوارض عصبی ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: محمد علی اکبریان درخصوص تاثیر بیماری کرونا روی مغز و اعصاب بیان کرد: در مورد ویروس کرونا هنوز یافته‌ها آنقدر دقیق و کامل نیست که بتوانیم در این مورد اظهار نظر کنیم، اما اگر این ویروس درگیری عصبی ایجاد کند و موجب بروز آسیب به قسمتی از سیستم عصبی شود ممکن است با عوارضی نظیر فلجی، سکته مغزی، اختلالات حرکتی، مشکلات حسی و علائمی شبیه بیماری ام اس مثل اختلالات بینایی و شنوایی همراه باشد.

وی تاکید کرد: هیچکدام از این علائم قطعی نیستند و مستندات کافی در خصوص اینکه این عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند، وجود ندارد؛ هر گاه مشخص شد که به وجود آمدن اختلالات عصبی در بیمار از گرفتاری به کرونا ناشی می‌شود، باید آمار‌های آن جمع آوری شود تا معلوم گردد چند در صد از علائم عصبی مربوط به این ویروس است.


این متخصص مغز و اعصاب گفت: اگر کرونا باعث بروز اختلالات عصبی در بیمار شود در صورتی علائم حاد باشد، شدید و موقتی است و چانچه بیماری مستقر و جایگزین شود، معمولا با علائم دائمی همراه است.

اکبریان ضمن اشاره به اینکه هنوز مستندات قطعی در خصوص عوارض عصبی ویروس کووید ۱۹ وجود ندارد، ادامه داد: ممکن است یک بیمار مبتلا یه کرونا دچار سکته مغزی شده باشد، اما این موضوع دال براین نیست که دلیل سکته ابتلا به این بیماری بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز در بسیاری از نقاط جهان آسیب‌های مغزی و عصبی از عوارض ابتلا به ویروس کووید ۱۹ شناخته نمی‌شود، افزد: تعدادی از همکاران ما بابیان عجولانه این موضوع موجب آشفتگی ذهنی مردم شده اند.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: برای اینکه به طور قطع بگوییم کووید ۱۹ موجب آسیب به مغز و سیستم عصبی می‌شود باید ویروس از منطقه آزرده عصبی جدا شود که تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی در خصوص امکان ابتلای بیشتر بیماران مغز و اعصاب به کرونا عنوان کرد: یکسری از بیمار‌های عصبی که برای سیستم ایمنی بیمار مشکلاتی را به وجود می‌آورد و همچنین مشکلات مغزی که بیمار برای رفع آن‌ها از دارو‌های تضعیف کننده سیستم دفاعی استفاده می‌کند و به طور کلی بیماری‌هایی نظیر ام اس امکان ابتلا به ویروس کووید ۱۹ را بالا می‌برد و مبتلایان به این بیماری‌ها باید مراعات بیشتری داشته باشند.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: