کد خبر: ۲۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 16
به دلیل شیوع کرونا و حساسیت بسیاری از کارتن خوابها برای عدم ابتلا به این بیماری، مراجعات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد بی خانمان به گرمخانه‌ها در پی شیوع کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: سید مالک حسینی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌های پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: معمولا در روزهای گرم سال شاهد کاهش مراجعه به گرمخانه‌ها هستیم، به گونه‌ای که در سال گذشته در این ایام سال، حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در گرمخانه های پایتخت پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و حساسیت بسیاری از کارتن خوابها برای عدم ابتلا به این بیماری، مراجعات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: به نظر می رسد افزایش تعداد کارتن خوابها به دلیل دغدغه آنها نسبت به ابتلای کرونا و افزایش آگاهی بخشی به این افراد در گرمخانه ها است.


حسینی در مورد میزان ابتلای مددجویان در گرمخانه ها نیز افزود: روز جمعه هفته گذشته گزارشی دال بر ابتلای مشکوک چند مددکار در یکی از مراکز گزارش شد و همچنین اعلام شد که سه مددجو نیز احتمالا دارای بیماری کرونا هستند که این افراد به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبخانه تست ابتلای مددجویان به کرونا منفی شد، اما ۴ مددکار یکی از مراکز به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه اقدامات لازم جهت کنترل شرایط و تشدید مراقبت ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی گرمخانه های شهر تهران به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و خوشبختانه همچنان هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین مددجویان ساکن در گرمخانه ها گزارش نشده است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: