کد خبر: ۲۶۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 16
توییتر اعلام کرده که درحال بررسی این حادثه است و به زودی بیانیه‌ای صادر می‌کند
شفاآنلاین>اجتماعی>حساب توییتر چند شخصیت برجسته آمریکایی با هدف فریب دنبال کنندگان آن‌ها برای پرداخت مبالغی به بیت کوین هک شد.

به گزارش شفاآنلاین: روز چهارشنبه یک حمله هکری گسترده به حساب توییتر شماری از غول های دنیای فناوری، سیاست و سرگرمی که هر کدام میلیون ها نفر دنبال کننده دارند با هدف کلاهبرداری بیت کوینی صورت گرفت.
 
تا کنون حساب شخصیت های سرشناسی همچون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کانیه وست خواننده، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس، و جف بزوس، موسس آمازون، هک شده و در آن‌ها پیام‌هایی در ارتباط با رمزارز ظاهر شده است.

الون ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، نخستین قربانی این هک توییتری بود که بعداز ظهر چهارشنبه ۲۵ تیر آغاز شد و سپس به جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، مایک بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، و جو بایدن رسید.


در بیشتر این پیام‌ها وعده داده شده که هرکسی که پولی به یک حساب خاص رمزارز بیت کوین واریز کند دو برابر آن را دریافت خواهد کرد.

بسیاری از توییت‌های هک شده به سرعت پاک شدند.

در توییتی که در حساب بیل گیتس منتشر شد، آمده بود: «همه از من می‌خواهند درآمدهایم را ببخشم و حالا وقتش رسیده. شما هزار دلار بفرستید، من برایتان دو هزار دلار می‌فرستم.»

در حساب رسمی ایلان ماسک هم پیام مشابهی ظاهر شد که می‌گفت «هر مقدار بیت کوین که ظرف یک ساعت آینده به حساب واریز شود دو برابر خواهد شد.»

در ادامه این توییت علاوه بر لینک یک حساب بیت کوین آمده بود: «امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می‌کنم.»

به دنبال این حمله گسترده، سهام شرکت توییتر پس از ساعات رسمی بازار ۴ درصد افت کرد. توییتر اعلام کرده که درحال بررسی این حادثه است و به زودی بیانیه‌ای صادر می‌کند.

این هک از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شده و به حساب‌های معتبر به صورت منظم وارد می‌شود.

گفته می‌شود کلاهبردار یا کلاهبرداران تا کنون نزدیک 12 بیتکوین به ارزش تقریبی ۱۱۰ هزار دلار درآمد کسب کرده‌اند.پارسینه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: