کد خبر: ۲۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
اطلاعات بالغ بر ۷۵ هزار نفر از بیمارانی که در سیستم دولتی بهداشت و درمان پرونده داشته و پزشکان مراجعه کرده بودند، توسط حمله سایبری هکرها به سرقت رفته است
شفاآنلاین>سلامت>پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته‌اند که هکرها با حمله به سیستم دولتی بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا به اطلاعات بالغ بر ۷۵ هزار نفر از بیماران دست یافته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، به نظر می‌رسد هک و سرقت<Theft> اطلاعات پزشکی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز حساس پزشکی رو به افزایش است چراکه در گوشه و کنار جهان بخصوص در یک سال گذشته، شاهد حملات سایبری مشابه زیادی بوده‌ایم که از بزرگترین حملات سایبری این چنینی می‌توان به حملات به مراکز درمانی و بهداشت انگلستان، اوکلاهامای ایالات متحده آمریکا و سنگاپور اشاره کرد.

سال گذشته حمله سایبری بدافزار واناکرای به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در انگلستان بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در طول تاریخ بود که مشکلات بی‌سابقه و وحشتناکی را برای کادر پزشکی و بیماران ایجاد کرد و وضعیت سلامتی<the health> بسیاری از افراد را به طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار داد.

 اطلاعات بالغ بر ۷۵ هزار نفر از بیمارانی که در سیستم دولتی بهداشت و درمان پرونده داشته و پزشکان مراجعه کرده بودند، توسط حمله سایبری هکرها به سرقت رفته است.

به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها و مجرمان سایبری با دسترسی به اطلاعات و پرونده بیش از ۷۵ هزار نفر از بیمارانی که در سیستم انلاین بهداشت و درمان دولتی ایالات متحده امریکا ثبت‌نام کرده و نام و اطلاعاتشان موجود بوده، توانسته‌اند به بخش عظیمی از اطلاعات موردنظر خود دسترسی و نفوذ یافته و به اهداف خود برسند.

مرکز مربوط به سیستم دولتی بهداشت و درمان ایالات متحده در واکنش به این حمله سایبری ضمن عذرخواهی از بیماران، اظهار کرده است که با بهره گیری از دانش به روز متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به سرعت درصدد برطرف کردن مشکلات مربوطه است و سعی دارد اطلاعات به سرقت رفته را بازیابی کرده و با تغییرات در پروتکل های امنیتی، به افزایش امنیت سایبری بیماران کمک کند.

البته پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری پیشتر درباره حملات سایبری گسترده به مراکز درمانی، بیمارستانی و کلینیک‌های بخش سلامت و بهداشت تمامی کشورها در جهان هشدارهای جدی داده بودند که باید هرچه زودتر اقدامات پیشگیرانه‌ای را درباره مقابله با آسیب‌پذیری در برابر این حملات سایبری پیشرفته و خطرناک اتخاذ کرده و انجام دهند چراکه در غیر این صورت، به احتمال خیلی زیاد هدف این هکرها قرار خواهند گرفت و متحمل هزینه‌های هنگفت و خسارات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

اما با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خساراتی را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته  ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

سال گذشته حمله سایبری بدافزار واناکرای به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در انگلستان بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در طول تاریخ بود که مشکلات بی‌سابقه و وحشتناکی را برای کادر پزشکی و بیماران ایجاد کرد و وضعیت سلامتی بسیاری از افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: