کد خبر: ۲۶۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 15
یکی از مشاوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره منشأ ویروس کرونا افشاگری کرد.

شفاآنلاین>اجتماعی>یکی از مشاوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا راز منشاء شیوع ویروس کرونا را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. به گفته استیو بنن، شماری از دانشمندان و کارشناسان آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان چین که موفق شدند به اروپا و آمریکا بگریزند اطلاعات تکان‌دهنده ای در مورد منشاء ویروس کرونا در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای میزبان خود قرار داده‌اند.

روزنامه نیویورک پست به نقل از استیو بنن مشاور ارشد سابق امور راهبردی دونالد ترامپ خبر داد، شماری از کارشناسان و تکنیسین‌های آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان راز منشاء شیوع ویروس کرونا را افشا کرده‌اند.

شفاآنلاین را دراینستاگرام هم دنبال کنید

به گفته بنن، شماری از دانشمندان و کارشناسان آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان چین که موفق شدند به اروپا و آمریکا بگریزند اطلاعات تکان‌دهنده ای در مورد منشاء ویروس کرونا در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای میزبان خود قرار داده‌اند.

بنا بر گفته این دانشمندان، شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه دسامبر از داخل موسسه تحقیقات علوم ویروس‌شناسی ووهان چین آغاز شده است.
همکاری افراد فراری از چین با اف‌بی‌آی

این مسئول سابق دولت آمریکا در ادامه گفت: من تعدادی از افراد فراری از چین را می‌شناسم، آنها اکنون در حال همکاری با اف‌بی‌آی هستند تا آنچه که در موسسه تحقیقاتی ووهان رخ داده به طور کامل مشخص شود.

او خبر داد، شمار زیادی از کارمندان شاغل در آزمایشگاه ووهان و البته آزمایشگاه‌های دیگر چین به غرب گریخته‌اند و در مورد دست داشتن حزب کمونیست چین در شیوع این ویروس اطلاعاتی ارائه می‌کنند.
غافلگیری مردم در آینده از حقایق کرونا

به زعم مشاور سابق دونالد ترامپ، اطلاعاتی که بعدها منتشر خواهد شد مردم را غافلگیر خواهد کرد.

او در ادامه ادعایش افزود: این افراد تا زمان اتمام بازجویی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی اجازه ندارند با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند، اما باید گفت دلایل بسیار قانع‌کننده‌ای در مورد دخالت چین در شیوع این ویروس به دست آمده است.

بنن تاکید کرد: در اینکه منشاء شیوع این ویروس این مرکز بوده شکی نیست، اما هنوز مشخص نیست ویروس به دلیل یک اشتباه غیرعمد (انسانی) سرایت پیدا کرده یا وقوع اختلال فنی در آزمایشگاه باعث آن شده است.

به هر روی، سرایت ویروس‌ها کار چندان سختی نیست، به همین دلیل کار در آزمایشگاه جزو شغل‌های بسیار خطرناک دسته‌بندی می‌شود.

با وجود این،‌ باید گفت آنچه در ووهان رخ داد حادثه چرنوبیل بیولوژیک بود که سرپوش گذاشتن بر آن توسط مسئولان دولتی سهم عمده‌ای در شیوع هرچه بیشتر آن داشت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: