کد خبر: ۲۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
سازمان جهانی بهداشت:
بر اساس گزارش هایی که از کشورهای مختلف جهان دریافت کرده ،‌ در بیست و چهار ساعت گذشته شمار مبتلایان جدید 230 هزار نفر بوده است
شفاآنلاین>سلامت>تدروس ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه:«‌ بسیار از کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مسیر غلط را در پیش گرفته اند. »

به گزارش شفاآنلاین، هشدار داد اگر دولت ها یک راهبرد جامع برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و نجات جان مردم در پیش نگیرند ، وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو سوییس اظهار داشت:« بر اساس گزارش هایی که از کشورهای مختلف جهان دریافت کرده ،‌ در بیست و چهار ساعت گذشته شمار مبتلایان جدید 230 هزار نفر بوده است » 

تدروس با اشاره به اینکه:«‌ بازگشت به زندگی عادی در چشم انداز آینده نزدیک وجود ندارد »‌ بازگشت به زندگی اجتماعی که قبل شیوع ویروس کرونا در جهان حکمفرما بود ، دشوار خواند. مایکل ریان ، مدیر اجرایی برنامه فوریت های سلامت سازمان جهانی بهداشت ،‌ درباره قاره آمریکا که در وضعیت بحرانی بسر می برد ، گفت:«‌ در مناطقی که گسترش شیوع ویروس کرونا از کنترل خارج شده است ، باید قرنطینه شوند. »‌


مایکل رایان درباره اعزام دو کارشناس به چین به منظور بررسی نحوه شیوع ویروس کرونا در جهان گفت:«‌ کارشناس های ما هر چند در چین منزوی می باشند ، ولی به طور دائم با مقامات سازمان جهانی بهداشت در تماس هستند. طی هفته ها و ماهها آینده یک تیم بین المللی به چین اعزام و با همکاری طرف چینی تحقیق درباره نحوه شیوع ویروس کرونا را شروع خواهیم کرد »‌ وی در ادامه افزود ، در ابتدا با طرف چینی درباره محتوای تحقیقات تبادل نظر خواهیم کرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این در مصاحبه مطبوعاتی روز سیزدهم ژوئیه اعلام کرد ، دو کارشناس سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق پیرامون نحوه گسترش شیوع ویروس کرونا به چین رسیدند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره برنامه های این دو کارشناس در چین حرفی نزد ، ولی در عین حال تاکید کرد:«‌ منشاء‌ ویروس یک مشکل علمی است و دانشمندان در سراسر جهان باید تحقیق و همکاری کنند.» 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد:« سازمان جهانی بهداشت در صورتی که لازم باشد ، تحقیقات مشابه ای را در مناطق و کشورهایی غیر از چین انجام خواهد داد. »‌‌ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: