کد خبر: ۲۶۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
سازمان ملل هشدار داد
شيوع کرونا در حال تشديد آسيب‌پذيري‌ها و ناتواني سيستم غذايي جهان مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت>سازمان ملل هشدار داد که شيوع کرونا ممکن است باعث گرسنگي بيش از ۱۳۲ ميليون نفر در جهان تا پايان سال ۲۰۲۰ شود.

به گزارش شفاآنلاین:به گزارش تارنماي سازمان ملل، صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) در گزارشي هشدار داد که شيوع کرونا مي‌تواند موجب افزايش شمار افراد گرسنه در جهان شود.

در اين گزارش آمده است: همزمان با اينکه در پيشرفت‌ها در مقابله با چالش گرسنگي در جهان تاخير ايجاد شده، شيوع کرونا در حال تشديد آسيب‌پذيري‌ها و ناتواني سيستم غذايي جهان مي‌شود.

يونيسف همچنين عنوان داشت: در حاليکه هنوز براي ارزيابي تاثيرات کامل محدوديت‌هاي اجتماعي و ديگر تدابير مهارکننده زود است اما احتمال مي رود بيش از ۱۳۲ ميليون نفر به دليل شيوع کرونا در سال ۲۰۲۰ با چالش گرسنگي روبرو شوند.
بخشي از اين گزارش براساس اطلاعات گزارش جديد "وضعيت امنيت غذايي و تغذيه جهان" که توسط آژانس‌هاي سازمان ملل از جمله سازمان جهاني بهداشت منتشر شد، بوده است.

در اين گزارش به اين مساله نيز اشاره شد که بهبودي شرايط اقتصادي جهان که در سال ۲۰۲۱ پيش‌بيني شده، مي‌تواند شمار افرادي را که با سوءتغذيه روبرو هستند، کاهش دهد اما ميزان و شمار افراد در اين زمينه مشخص نيست.

سازمان ملل اعلام کرد که ميزان گرسنگي در جهان تا پيش از سال ۲۰۱۴ سالها روند نزولي داشت اما از همان سال به بعد افزايش داشته است.

بيشترين شمار گرسنگي‌ها ميان افراد در آسيا گزارش شده است.

"آنتونيو گوترش" دبير کل سازمان ملل پيشتر درباره بحران غذايي در جهان و تشديد آن در نتيجه شيوع کرونا هشدار داده بود. وي با تاکيد براينکه نظام غذايي جهان شکست خورده و همه‌گيري کوويد-۱۹ در حال بدتر کردن آن است، خواستار اقدام فوري براي جلوگيري از يک وضعيت فوق‌العاده در ارتباط با غذا در جهان شد که ممکن است بر زندگي ميليون‌ها انسان اثر بگذارد.

سازمان فائو نيز در ماه‌هاي نخست پيدايش ويروس کرونا درباره نمودار شدن خطربحران غذا در جهان هشدار داد و جلوگيري از اين بحران را به اقدامات سريع براي حفاظت از آسيب پذيرترين اقشار جامعه، حفظ  زنجيره تامين مواد غذايي و کاهش تاثيرات اين بيماري همه گير بر سيستم غذايي مشروط کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: