کد خبر: ۲۶۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 13
ما شاهد نشانه های نگران کننده ای درباره افزایش شمار موارد ابتلا در کشورهای همسایه اروپایی و سراسر جهان هستیم
 شفاآنلاین>سلامت>رویارویی کشورهای اروپایی با موج فزاینده همه گیری ویروس کرونا، منجر به اقدام های تازه محدود کننده مانند کاربرد اجباری ماسک صورت و ممنوعیت سفر یا اعمال قرنطینه در مجارستان شده است.

به گزارش شفاآنلاین، مقام های مجارستان روز یکشنبه اعلام کردند که با تقسیم کردن کشورهای جهان به سه گروه  قرمز، زرد و سبز بر اساس میزان همه گیری ویروس کرونا،  محدودیت هایی مانند ممنوعیت ورود به این کشور و قرنطینه های اجباری بر اساس مبدا سفر افراد اعمال می کنند.

گرگلی گولیاس رییس نهاد نخست وزیری مجارستان گفت: ما شاهد نشانه های نگران کننده ای درباره افزایش شمار موارد ابتلا در کشورهای همسایه اروپایی و سراسر جهان هستیم.

بر اساس مقررات تازه که از چهارشنبه اعمال می شود،  ورود بیگانگان از کشورهای گروه قرمز با میزان بالای همه گیری شامل آلبانی، اوکراین،بلاروس و عملا همه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی و مرکزی ممنوع است و شهروندان مجارستان که از این نقاط وارد کشورشان می شوند باید به مدت ۲ هفته یا تا هنگامی که پاسخ ۲ تست کرونای آنها با فاصله ۴۸ ساعت منفی باشد، در قرنطینه بمانند.


شهروندان مجارستان و بیگانگان ورودی از کشورهای گروه زرد شامل بلغارستان، پرتغال، رومانی، سوئد و همچنین بریتانیا، روسیه، صربستان، ژاپن، چین و ایالات متحده باید به مدت ۲ هفته در قرنطینه بمانند و در صورتی که تست ویروس مجارستانی ها برای یک بار و بیگانگان برای ۲ بار به فاصله ۴۸ ساعت منفی باشد، مجاز به خروج از این کشور هستند.

به گفته گولیاس؛ مقررات تازه از روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) در مجارستان اجرا می شود و دستکم هفته ای یک بار در آن تجدیدنظر خواهد شد.

رومانی که روز شنبه با ۶۹۸ مورد ابتلا، اوجگیری بی سابقه همه گیری را در این کشور اعلام کرد، تنها در روز یکشنبه ۴۵۶ مورد تازه ابتلا شناسایی کرده است.

صربستان نیز با وجود شک و تردیدهای فزاینده ای در باره صحت این آمار و ارقام، ۳۵۴ مورد ابتلا را تنها در روز شنبه اعلان کرده است. آمار رسمی این کشور از ماه مارس تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا  و ۳۸۲ مورد مرگ را نشان می دهد، اما مقام های بهداشت و درمان این کشور حوزه دریای بالتیک در باره پر شدن تقریبی ظرفیت بیمارستان ها در پی اوجگیری اخیر ابتلا هشدار داده اند.

استفاده از ماسک در کرواسی که سواحل آن در دریای آدریاتیک، مقصد گردشگری مهم و عمده ای به شمار می رود، نیز از روز دوشنبه اجباری خواهد شد.

همه گیری ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته در ووهان چین شروع شد، تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون تن را مبتلا کرده و بیش از ۵۰۰ هزار قربانی گرفته است. آسوشیتدپرس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: