کد خبر: ۲۶۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 13
اگر حتی یک بیمار کرونا در هر جای کشور باشد که نیازمند بستری است اما بیمارستانی از پذیرش او خودداری کرده، مردم گزارش آن را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند، وزارت بهداشت حتما و در اسرع وقت رسیدگی می کند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان‌های دولتی هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران کرونا ندارند و هیچ بیمار کرونایی پشت در بیمارستان‌ها برای پذیرش نمی‌ماند.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری روز دوشنبه در پاسخ به پرسش درباره اخبار مطرح شده مبنی بر پر شدن تخت های بیمارستانی و پذیرش نشدن بیماران کرونا افزود: گزارشی که همین امروز(دوشنبه) دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به من داد، حاکی از این است که به همه بیمارستانهای دولتی ابلاغ شده، اکنون بیماران غیر کرونایی غیر اورژانسی را پذیرش نکنند و به هیچ وجه حق ندارند بیماران کرونایی نیازمند بستری را پذیرش نکنند.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ پشت در بیمارستانها نمانده است و هر بیماری که نیاز به بستری داشته باشد حتما پذیرش می شود. به همه بیمارستانهای دولتی غیر تخصصی (مانند بیمارستانهای تخصصی چشم، قلب و ارتوپدی) نیز ابلاغ شده که اکنون اولویت پذیرش را برای بیماران کرونا در نظر بگیرند و حق پذیرش نکردن بیماران کرونایی را در صورتی که نیاز به بستری داشته باشند، ندارند.

شهریاری افزود: به گفته معاون درمان وزارت بهداشت اگر حتی یک بیمار کرونا در هر جای کشور باشد که نیازمند بستری است اما بیمارستانی از پذیرش او خودداری کرده، مردم گزارش آن را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند، وزارت بهداشت حتما و در اسرع وقت رسیدگی می کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در هفته های اخیر گزارش هایی مبنی بر افزایش بار بیمارستانهای کشور به علت افزایش بیماران بدحال کرونایی داشته ایم، حتی تعداد قابل توجهی از بیمارستانهای خصوصی نیز درگیر کرونا شده اند اما اکنون جای نگرانی نیست و بیماران کرونا که نیاز به بستری داشته باشند، مدیریت می شوند.


وی گفت: بر اساس گزارش های وزارت بهداشت در صورتی که یک بیمارستان با کمبود تخت مواجه باشد، سیستم مدیریت بستری بیماران در وزارت بهداشت، بیمار کرونای نیازمند بستری را به نزدیکترین بیمارستان دولتی که جای خالی دارد، هدایت می کند، بنابراین تا کنون گزارشی از عدم پذیرش بیماران کرونا در کشور نداشته ایم، البته مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: