کد خبر: ۲۶۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
دولت روسیه باید در مبارزه با بحران کنونی قاطعانه تر اقدام و از اقتصاد و مردمدولت روسیه باید در مبارزه با بحران کنونی قاطعانه تر اقدام و از اقتصاد و مردم روسیه بیشتر حمایت کند روسیه بیشتر حمایت کند
 شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس دیوان محاسبات روسیه معتقد است: اقتصاد روسیه دچار رکود شده است چرا که دولت نتوانسته اصلاحات لازم را در حوزه اقتصادی به اجرا در آورد.

به گزارش شفاآنلاین، الکسی کودرین در جمع فارغ التحصیلان آموزشگاه های اقتصادی روسیه گفت: باتوجه اینکه روسیه در سالهای آینده مجبور خواهد بود  بخشی از برنامه های نفتی در اقتصاد خود را کاهش دهد نیاز به افزایش هزینه های دولتی در بخش های علوم، آموزش و بهداشت به اندازه یک درصد تولید ناخالص ملی خود خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر آن نیاز به اصلاحات در ساختار حکومتی، کاهش بار سنگین بر بخش تجاری و ایجاد محدوده های بزرگ اقتصادی در سطح مناطق وجود دارد. 

کودرین خاطرنشان کرد: به رغم اینکه سالهاست در این مورد سخن می گوییم اما متاسفانه تصمیم سیاسی هنوز گرفته نشده است. متاسفانه ما در جا زده ایم. ما دچار رکود شده ایم.

  رئیس دیوان محاسبات روسیه، علت اساسی رکود اقتصاد روسیه را عدم اجرای اصلاحات ساختاری و اداری عنوان کرد.


 وی ادامه داد: اگر پیش بینی رسمی برای سال جاری تحقق یابد و افت اقتصاد روسیه حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی کشور شود در آن صورت در ۱۰ سال اخیر از جمله یک سال گذشته رشد اقتصاد ما در سال یک درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود و این از نظر تاریخی رقم پایینی است و در یک دهه اخیر رشد کمی داشته ایم.

 به گفته کودرین، از اوایل دهه 90 میلادی اقتصاد روسیه حدود 30 درصد رشد کرده است. این شاخص بسیار پایین است. البته اقتصاد روسیه می تواند تا پنج درصد در سال رشد کند. 

مقام روس خاطرنشان کرد: دولت روسیه باید در مبارزه با بحران کنونی قاطعانه تر اقدام و از اقتصاد و مردم روسیه بیشتر حمایت کند.  

رئیس دیوان محاسبات روسیه گفت: در بحران اقتصادی سال های 2008 و 2009 روسیه، دولت سریعتر اقدام کرد و به همین دلیل سریعتر از کشورهای دیگر از بحران خارج شده و با موفقیت از عهده حل آن بر آمدیم.

وی ادامه داد: بدهی اندک دولت روسیه و ذخیره خوب دولت،شرایط خوبی برای مبارزه با بحران است که می بایست از طرف دولت بطور جدی در دوره شیوع همه گیر کرونا بکار گرفته شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: