کد خبر: ۲۶۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 11
مقرر شده به خانواده‌های بدون فرزند، خانواده‌های با فرزند و دخترانی که قصد به حضانت گرفتن کودکان بی سرپرست را دارند، فرزند خواندگی تعلق گیرد
شفاآنلاین>اجتماعی> رییس سازمان بهزیستی کشور از شروطی که برای فرزندخواندگی حذف شده وشرایط را تسهیل می‌ بخشند، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: فرزندخواندگی تسهیل می‌شود وحید قبادی دانا  گفت: باندی که اخیرا به خرید و فروش نوزادان مشغول بود، توسط سازمان بهزیستی شناسایی شد و با همکاری پلیس فتا برخورد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باید از ایجاد این فرصت‌ها جلوگیری کرد، افزود: با باند‌ها و افراد مجرمی که در حوزه فعالیت می‌کنند باید برخورد قاطع صورت گیرد. همچنین باید شرایط فرزندخواندگی تسهیل شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قوانین مربوطه به فرزندخواندگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و مقرر شده به خانواده‌های بدون فرزند، خانواده‌های با فرزند و دخترانی که قصد به حضانت گرفتن کودکان بی سرپرست را دارند، فرزند خواندگی تعلق گیرد.

وی درباره تعداد این کودکان ادامه داد: در ۱۵ سال اخیر، تعداد کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، ۱۰ هزار نفر باقی مانده که این مسئله نشان دهنده این است در سال‌ها مختلف تعداد زیادی از کودکان به فرزند خواندگی رفته اند.


قبادی دانا درباره اقدامات تسهیل گرانه این سازمان برای فرزندخواندگی گفت: یکی از این اقدامات، ایجاد سامانه ملی فرزند خواندگی است. در این سامانه اطلاعات کودکان بارگذاری می‌شود و خانواده‌های متقاضی نیز ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: در این سامانه، هر خانواده‌ای از هر استان می‌تواند کودکان را به فرزندی بپذیرد و دیگر همانند گذشته محدودیت استانی وجود ندارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین در گذشته تمکن مالی بالایی از خانواده‌ها انتظار بود ام باید توجه کرد که خانواده‌های دارای صلاحیت الزاما خانواده‌های پولدار نیستند و خانوادهه‌ای با تمکن مالی معقول نیز می‌توانند شرایط عادی را برای کودکان را فراهم کنند. همچنین سایر صلاحیت‌های اجتماعی خانواده‌ها مدنظر قرار دارد.

قبادی دانا اظهار کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نمی‌توان بسیار سهل انگارانه به این موضوع نگاه کرد، زیرا تحویل این کودکان به هر خانواده‌ای صحیح نیست و تبعات زیادی برای این کودکان دارد بنابراین این روند باید کاملا قانونی و حکم دستگاه قضایی انجام شود، اما تسهیل گری انجام شود.

وی افزود: ما سعی در تسهیل و تسریع این شرایط داریم، اما باید اعتدال را رعایت کرد.میزان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مینا هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
اینجانب رباب هاشمی پور آموز گا ر بازنشسته دارای سه فرزند که ازدواج کرده اند من و همسرم با هم زندگی می کنیم دوست دارم که یک نوزاد پسرسالم و پدر و مادرش جدا یا فوت شده به فرزند خواندگی قبول کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
منم میخام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: