کد خبر: ۲۶۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
استفاده از ماسک اکنون بسیار مهم است و چنانچه فرد بیمار کرونایی و فرد سالم در تماس با او هر ۲ از ماسک استفاده نمایند تا ۹۸ درصد از انتقال بیماری کرونا پیشگیری می کند
شفاآنلاین>سلامت>رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: استفاده از ماسک در خارج از منزل و نحوه صحیح  پوشیدن و خارج کردن آن از صورت تاثیر بسیار زیادی در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا دارد، از این رو مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر شاپور جهانی افزود: گیلانغرب در زمینه ابتلا به کرونا اکنون در وضعیت حساسی قرار گرفته و به گونه ای که از ۵۰۰ مورد آزمایش انجام گرفته کرونا در این شهرستان ، ۱۷۰ مورد مثبت و ۱۱ مورد فوتی بوده است.

وی اظهار داشت: از موارد مبتلایان به کرونا ۱۱ مورد از کادر درمان شهرستان بوده و بیماران از همه  گروه های سنی بوده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در ادامه گفت: استفاده از ماسک اکنون بسیار مهم است و چنانچه فرد بیمار کرونایی و فرد سالم در تماس با او هر ۲ از ماسک استفاده نمایند تا ۹۸ درصد از انتقال بیماری کرونا پیشگیری می کند.

دکتر جهانی ادامه داد: ویروس کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته بوده و هر روز چهره جدیدی از آن در جهان شناخته می شود و تنها راه مقابله با این ویروس ناشناخته رعایت فاصله اجتماعی و انجام توصیه های بهداشتی است.

او اضافه کرد: ویروس کرونا امکان دارد تا مدت زیادی در بین ما باشد و ما باید با تغییر سبک زندگی متفاوت و جدید این ویروس منحوس را از خود دور نگه داریم.

وی گفت: ارتقای آگاهی و سواد سلامت در راستای تغییر سبک زندگی مردم با جذب سفیر سلامت و هر خانه یک پایگاه بهداشت می تواند در کنترل موج های جدید بیماری کمک کننده باشد و نیاز است همه با هم به کمپین هر خانه یک پایگاه سلامت بپیوندیم.

وی افزود: سالمندان، بیماران قلبی، دیابتی، فراد دارای سابقه فشار خون و دیگر بیماران زمینه ای و اطرافیان آن ها باید در خصوص بیماری کرونا اقدام های سخت گیرانه ی بیشتری را رعایت  کنند.


 وی اظهار داشت: همشهریان باید خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی انجام داده و در حد امکان از تردد در امکان عمومی خودداری کنند.

او ادامه داد: با اجرای کمپین " در خانه بمانیم" و " نه به سفر"  به کنترل بیماری کرونا کمک کنیم و تنها راه پیشگیری رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و راه دیگری غیر این وجود ندارد از این رو باید این مهم را حتما لحاظ کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: