کد خبر: ۲۶۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
به دلیل نقض حقوق بشر دولت چین در آنجا و همچنین عدم موفقیت پکن در جلوگیری از تخریب محیط زیست در نزدیکی رودخانه‌های اصلی آسیا، دسترسی به مناطق تبت به طور فزاینده برای ثبات منطقه‌ای ضروری اس
شفاآنلاین>اجتماعی>وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن صدور روادید برای برخی مقامات چین را محدود می‌کند زیرا این کشور مانع سفر دیپلمات‌ها، روزنامه‌نگاران و گردشگران آمریکایی به تبت شده است.

به گزارش شفاآنلاین، مایک پمپئو بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: امروز محدودیت‌های روادید را برای دولت جمهوری خلق چین و مقامات حزب کمونیست این کشور که مصمم هستند به طور قابل توجهی در تدوین یا اجرای سیاست‌های مربوط به دسترسی افراد بیگانه به مناطق تبت دخیل باشند، اعلام می‌کنم.

پمپئو افزود: به دلیل نقض حقوق بشر دولت چین در آنجا و همچنین عدم موفقیت پکن در جلوگیری از تخریب محیط زیست در نزدیکی رودخانه‌های اصلی آسیا، دسترسی به مناطق تبت به طور فزاینده برای ثبات منطقه‌ای ضروری است. 

اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا پس از آن صورت گرفت که واشنگتن حمایت خود را از هند در بحث اخیر دهلی نو و پکن درباره مرز "لداخ"، واقع در بین تبت و جامو و کشمیر خبر داد. 

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین سال گذشته در ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور تاکید کرد که هیچ نیروی بیگانه‌ای حق ندارد در مسائل داخلی تبت و امور مرتبط با این منطقه خودمختار در شمال غرب چین مداخله کند و پکن هرگز چنین امری را بر نمی‌تابد.


شوانگ در واکنش به انتقاد از محدودیت‌های چین برای سفر خارجیان به تبت گفت: ما بر اساس مقررات و حقوق کشور باید از تبت و شرایط ویژه جغرافیایی و آب و هوایی آن حراست کنیم اما درهای این منطقه کماکان به روی دیگران باز است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین تصریح کرد، کشورش از سفر خارجیان برای گردشگری و تجارت به تبت چنانچه با مراعات اصول و قوانین کشور باشد، استقبال می‌کند.

وی از آمریکا خواست که با دستمایه قراردادن تبت، در امور داخلی چین مداخله نکند و بیش از این به روابط دو کشور لطمه نزند. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: