کد خبر: ۲۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
بر اساس قانون در صورتی که فردی این جرایم را انجام دهد به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد
شفاآنلاین>اجتماعی>بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای مجازات‌های مخصوص به خود را دارد و هرکس مرتکب اعمال مجرمانه شود باید مجازات‌های قانونی را طی کند.

به گزارش شفاآنلاین، تولید، انتشار، توزیع یا معامله داده‌ها یا نرم افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌روند، فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم می‌کند از جمله جرایم رایانه‌ای هستند.

همچنین آموزش نحوه ارتکاب جرایم دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی هم بر اساس قانون جرم است.

بر اساس قانون در صورتی که فردی این جرایم را انجام دهد به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

توجه به این نکته ضروری است که چنانچه مرتکب اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد. باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: