کد خبر: ۲۶۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
یک روانپزشک مبتلا به کرونا، گفت: مراجعه بیماران بدون ماسک باعث ابتلای وی به کرونا شده است

شفاآنلاین>سلامت>این روزها آوازه جان فشانی ها و ایثارگری های کادر درمان که با عزمی راسخ برای حفظ جان و سلامت هم وطنان در برابر دشمن نامرئی به نام ویروس کرونا روز و شب تلاش می کنند به گوش همگان رسیده و کمتر کسی را می توان یافت که کادر درمان را به عنوان پیشگامان خط مقدم این نبرد سخت نشناسد.

به گزارش شفاآنلاین:در حالی که از اواخر زمستان ۹۸، گسترش ناگهانی بیماری کرونا باعث وحشت و نگرانی عموم مردم شده، پرستاران و پزشکان، این پیشگامان خط مقدم مبارزه با بیماری ضمن ارایه خدمت به بیماران، به تزریق آرامش و امید را به بیماران و جامعه می پردازند. حال آن که خود خسته از شیفت های طولانی و پی درپی با پوششی که حرکت و تنفس را برایشان سخت می کند، روزهای پی در پی بدون دیدار خانواده  فعالیت می کنند.

اگر چه خستگی چهره های پوشانده شده با ماسک مدافعان سلامت، تا ابد در تاریخ افتخارات این مرز و بوم ماندگار خواهد شد، اما  مردم نیز در قبال کادر درمان دارای وظایفی هستند و  باید با جدی تر گرفتن هشدارها و ملاحظات بهداشتی زنجیره بیماری را قطع کرده و از انتقال بیماری به کادر درمان جلوگیری کنند.

شاپور بخت دل روانپزشک که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده و از بیماری رنج می برد، علت مبتلا شدن به کرونا را تماس با بیمارانی عنوان کرد که از ماسک و وسایل حفاظتی در مطب و بیمارستان استفاده نمی کنند.

این روانپزشک ضمن ابراز تاسف از اینکه به رغم توصیه ها و هشدارهای رسانه های جمعی هنوز عده زیادی از مردم کرونا را جدی نگرفته و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت اصول بهداشتی و محافظتی را واجب نمی دانند، گفت: ما پزشکان هرچقدر که مسائل حفاظتی و بهداشتی را رعایت کنیم اگر بیماران و مراجعان ما رعایت نکنند باز هم فایده ای ندارد و این رعایت باید دو طرفه باشد تا مانع ابتلا به بیماری شود.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

وی با بیان اینکه به رغم رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در مطب و بیمارستان، مراجعه بیماران بدون ماسک باعث ابتلای وی به کرونا شده است، تاکید کرد: باید آگاهی مردم  بالاتر رود تا بتوانیم از این بحران بگذریم. متاسفانه مردم به این موضوع توجه نمی کنند و خودشان و کادر درمان را به دردسر می اندازند.

این روانپزشک مبتلا به کرونا، کادر درمان را پیشگامان خط مقدم مقابله با کرونا توصیف کرد که ایثارگرانه به خدمت رسانی به بیماران می پردازند.

وی ادامه داد: پزشکان و پرستاران در راس این مجموعه قرار دارند و برای خدمت به مردم و بیماران باید سلامت باشند ولی اگر با عدم رعایت بیماران در معرض خطر بیماری قرار می گیرند این خدمت رسانی دچار مشکل می شود.

بخت دل، از مردم درخواست کرد که در محیط ها و اماکن عمومی، بازار، مکان های سرپوشیده و...، رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: