کد خبر: ۲۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
معاون وزیر ورزش و جوانان
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: بیماری کرونا به اندازه جنگ های جهانی اول و دوم، در ورزش تاثیر گذار بوده است.

شفاآنلاین>سلامت>عبدالحمید احمدی، روز سه شنبه در افتتاحیه هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی که در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، افزود: کرونا باعث تغییر شرایط جهان شده و ورزش نیز تحت الشعاع این ویروس قرار گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین:احمدی ادامه داد: در تاریخ ورزش جهان، یک اتفاق و رویداد به طور مشخص باعث تعطیلی ورزش شد و آن جنگ‌های جهانی اول و دوم بود.

احمدی افزود: ویروس کرونا به اندازه جنگ جهانی در ورزش تأثیر گذار بوده و همه فعالیت‌های ورزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

وی گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر با پروتکل‌های جدید بهداشتی، شرایط برای فعالیت‌های ورزشی فراهم شود.


معاون وزیر ورزش و جوانان با عنوان این مطلب که در حال حاضر فقط لیگ برتر فوتبال با شرایط سخت در حال برگزاری است، افزود: در حال حاضر فعالیت سایر رشته‌های ورزشی تعطیل است و ۲۸ هزار باشگاه ورزشی در کشور، خسارات و زیان‌های زیادی از بابت کرونا متحمل شده اند.


وی در ادامه به استفاده از مکمل‌ها در فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: یکی از عمده چالش‌های ما در ورزش قهرمانی، استفاده ناآگاهانه از مکمل‌ها و مواد نیروزا است که آثار و تبعات منفی ایجاد کرده است.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


احمدی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که مصرف مکمل‌ها و داروهای نیروزا در سطح باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های بدنسازی، قابل توجه است. به طوری که بیش از ۷۶ درصد مردان و ۳۳ درصد زنان در باشگاه‌های بدنسازی از مکمل‌ها استفاده می‌کنند.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: ۳۸ درصد زنان و ۳۲ درصد مردان از قرص‌های لاغری و چربی سوز استفاده می‌کنند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: